اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

زیر سئوال بردن خدمات نظام برای مطرح کردن کاندیدای خود خیانت است

امام جمعه جیرفت با اشاره به اینکه برخی‌ها برای مطرح کردن کاندیدای مورد نظر خود تمام خدمات و ارزش‌های نظام را زیر سئوال می‌برند، گفت: این عمل خیانت به اسلام و آرمان‌های امام راحل و شهدا است.

زیر سئوال بردن خدمات نظام برای مطرح کردن کاندیدای خود خیانت است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: تاکنون دو مرحله از مراحل برگزاری انتخابات از جمله ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا و احراز صلاحیت آنان انجام شده است.

وی در زمینه احراز صلاحیت‌های کاندیداها افزود: این نظر شورای نگهبان احزار صلاحیت نه عدم صلاحیت است، زیرا ممکن است که آنان صلاحیت و کارآیی لازم را در موقعیت‌های دیگر داشته باشند، همان طور که بسیاری از آن‌ها جزو شخصیت‌های برجسته و شاخص نظام هستند.‌

عسکری تصریح کرد: با توجه به اینکه اداره کشور کار بسیار سخت و سنگینی است، طبق نظر شورای نگهبان اداره آن از عهده برخی کاندیداها خارج بوده و یا برخی صلاحیت اداره آن را نداشته‌اند.

وی با اشاره به تبلیغات کاندیداها ابراز داشت: تمام عوامل اجرایی انتخابات، کاندیداها و طرفداران آنان باید قانونمندی را مد نظر داشته، همواره بر اساس مهندسی قانون حرکت کنند و در مسیر آن گام بردارند و هرگز به کسی اجازه ندهند تا خلاف قانون عمل کند.

عسکری با اشاره به اینکه برخی‌ها برای مطرح کردن کاندیدای مورد نظر خود تمام خدمات و ارزش‌های نظام را زیر سئوال می‌برند، عنوان کرد: این عمل خیانت به اسلام و آرمان‌های امام راحل و شهدا است.

امام جمعه جیرفت گفت: بسیاری از افراد در دوره‌ها و دولت‌های گذشته خدمات بسیاری انجام داده که می‌طلبد، این خدمات را ارج نهاد و با رعایت اخلاق انتخاباتی از تخریب و تهمت به کاندیداهای دیگر خودداری کرد.

عسکری از کاندیداها خواست تا از دادن وعده‌های خارج از حیطه قدرت و توان خود به مردم جلوگیری کنند و بیان داشت: آن‌ها باید پرهیز از سیاه‌‌نمایی و رعایت نظم و انضباط قانونی را باید مد نظر خود قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه کاندیداها نباید تحت تأثیر رسانه‌های بیگانه قرار گیرند، گفت: دشمن اصولاً از سر دوستی وارد می‌شود، بنابراین باید همواره مراقب کردار و گفتار وی باشید تا در راستای اهداف آنان گام برندارید.

عسکری با اشاره به رفتارهای خارج از چارچوب بعضی کاندیداها خاطر نشان کرد: رهبری در نظام یک سرمایه بی‌بدیل است، بنابراین نباید با عنوان‌ها و الفاظ مردم‌ فریب از آن برای رسیدن به اهداف و خواسته‌های خود هزینه کنند.

وی سوء استفاده از مقام معظم رهبری را خیانت به اسلام و انقلاب و آرمان‌های شهدا دانست و اظهار داشت: عده‌ای می‌گویند «ما از رهبری می‌خواهیم که در مورد رد صلاحیت‌ها پیگیری کنند»، شما چه کاره هستید که بخواهید یا نخواهید، رهبری نظام در یک افق بلند با بصیرت و بینش تمام موضوعات سیاسی و اجتماعی را رصد می‌کند، اگر جایی لازم باشد، خود به صحنه ورود پیدا می‌کند.

عسکری با اشاره به برخی نامه‌نگاری‌ها در این زمینه تصریح کرد: این‌ها افرادی مریض هستند که در پرونده خود مشکل داشته و از این اقدامات خود غرض دارند و با این کار آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

وی افزود: به صراحت اعلام می‌کنم، کسانی که قصد داشته باشند از مقام معظم رهبری هزینه کنند، خائن هستند و هرگز نباید نظری را بر ایشان تحمیل کنند و یا از وی بخواهند که در مسئله‌ای ورود پیدا کنند.

عسکری عنوان کرد: ملت ایران باید همواره با هوشمندی، بصیرت و بینش سیاسی خود حرکات دشمن را رصد کنند تا بتوانند، حماسه سیاسی با درخششی زیبا ایجاد تا استکبار را مبهوت اقدامات عاقلانه و هوشمندانه خود کنند.

وی با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر ابراز داشت: خرمشهر پس از 35 روز مقاومت و پایداری در چهارم آبان ماه 1359 توسط دشمن به اسارت رفت و پس از 578 روز در سوم خرداد 1361 با خلق حماسه ستودنی و جانفشانی جانانه نیروهای مسلح در سلسله عملیات بیت‌المقدس باز پس گرفته شد.

امام جمعه جیرفت با اشاره به جمله به یاد ماندنی امام راحل که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، گفت: در این عملیات 5 هزار و 400 کیلومتر از خاک ایران آزاد، 19 هزار اسیر از دشمن اسیر و 16 هزار نفر کشته شدند.

عسکری همچنین با تسلیت رحلت حضرت زینب (س) بیان داشت: این بانوی بزرگوار با درایت، تیزبینی و شجاعت در حضور کسانی که مست از باده پیروزی بودند، حماسه بزرگ و ماندنی خلق کردند، زیرا اگر ایشان نبودند، نهضت کربلا به سرانجام نمی‌رسید.

وی همچنین با گرامیداشت روز پدر اذعان داشت: در آموزه‌های دینی ما چند گروه بر ما حق دارند که از جمله آن‌ها پدر است، بنابراین باید همواره احترام ایشان را نگه داشت تا هرگز مورد عاق وی قرار نگرفت.

عسکری حضرت علی (ع) را پایه ثابت تاریخ بشریت ذکر و خاطر نشان کرد: ایشان محدود به مکان، زمان و ملت و فرقه خاصی نیست و کلام، منطق و سیره وی تاریخ مصرف ندارد، بنابراین معرفت و آگاهی نسبت به این شخصیت ضرورت دارد.

وی اظهار داشت: طی تاریخ برخی‌ها حقایق وجودی ایشان را به دلیل حسادت و یا ترس کتمان کرده و برخی‌ها نیز به دلیل شیدایی و شیفتگی نسبت به ایشان در بیان این حقایق اغراق کردند و همین حب و بغض‌ها آفت شناخت این شخصیت بزرگوار شده است.

عسکری اساسی‌ترین و محکم‌ترین منابع متقن در این مورد را قرآن کریم و عترت ذکر و تصریح کرد: طبق نظر دانشمندان و مفسران بزرگ تشیع و تسنن حدود 300 آیه از قرآن کریم یا به طور مستقیم در مورد امیرالمؤمنین (ع) بوده و یا ایشان مصداق بارز آن آیات هستند.

انتهای پیام/80001/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول