اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بم:

اعتکاف مهار حس خودمحورى است

امام جمعه بم گفت: اعتکاف گریز از لذت‌گرایى و مهار حس خودمحورى است.

اعتکاف مهار حس خودمحورى است

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، حجت‌الاسلام قاسم دانشی امروز در جمع نمازگزاران اظهار داشت: با گذشت بیش از سه دهه از انقلاب، ملت ما همیشه با حضور در انتخابات سرنوشت کشور خود را به دست خویش رقم زده و نگذاشتند، بیگانگان در امور دخالت کنند.

وی افزود: تعیین سرنوشت یک تکلیف شرعی و ملی است و امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همواره بر این موضوع تاکید داشته و دارند و شاهدیم که عزت، استقلال و آزادی ملت رهاورد این اقدام است.

امام جمعه بم ابراز داشت: دشمنان در تلاش هستند تا فرهنگ غنی ما را از ما بگیرند و فرهنگ غلط و منحرف خود را تحمیل کنند و باید بسیار هوشیار و مراقب خدعه و نیرنگ آنها باشیم.

دانشی گفت: در سال جاری با دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا روبه‌رو هستیم و باید همه در این دو انتخابات حضور یابیم تا اقتدار ایران اسلامی را به نمایش بگذاریم.

وی بیان کرد: ملت ایران در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده بار دیگر با حضور در انتخابات پیش ‌رو و خلق حماسه‌ای دیگر از بصیرت و شکوه حضور نشان می‌دهد.

خطیب جمعه بم با گرامیداشت یاد و خاطره دلیرمردانی چون شهید محمد جهان‌آرا که دفاع از خاک پاک ایران اسلامی و آرمان‌های والای نظام جمهوری اسلامی را وظیفه‌ خود دانستند، ابراز داشت: با توفیقات الهی ملت ما توانست در عملیات‌های مختلف نظامی و با استفاده از هوش و ذکاوتی سرشار، ایمان و اراده‌ای قوی ضربه‌ای سهمگین بر دشمن وارد آورد.

وی بیان کرد: خرمشهر که نماد پیروزی مقتدرانه ما در جنگ مقابل عراق است به دست همین مردم آزاد شد و ملت شریف ایران اسلامی امروز همچون دوران دفاع مقدس همچنان تا پای نثار جان در دفاع از این خاک پاک ایستاده‌اند.

دانشی با بیان این مطلب که اعتکاف یک عبادت نیست، بلکه مجموعه‌ای از بهترین عبادت‌ها است، تصریح کرد: اعتکاف فرصتی است برای پاک کردن زنگارهای دل و کسب زاد و توشه سفر آخرت و در حقیقت ورود به عرصه جهاد اکبر و مبارزه با نفس است.

وی ابراز داشت: اعتکاف گریز از لذت‌گرایى و مهار حس خودمحورى و برترى‌جویى و بازگشت از قبله دنیاگرایان به سمت و سوى قلب و قبله هستى است.

امام جمعه بم تصریح کرد: خودسازى، محاسبه نفس، توبه و نیایش، نماز و تلاوت قرآن و استمداد از آستان قدس ربوبى از دیگر برکات‏ اعتکاف است.

انتهای پیام/80019/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول