اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه خبر داد

ثبت‌نام 230 نفر برای شرکت در مراسم اعتکاف در قروه

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه از ثبت‌نام 230 نفر برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف در این شهرستان خبر داد.

ثبت‌نام 230 نفر برای شرکت در مراسم اعتکاف در قروه

حجت‌الاسلام علی رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه 45 نفر از این تعداد برادر و بقیه از خواهران هستند، اظهار کرد: 7 مسجد در شهرهای قروه، سریش‌آباد، دزج، دلبران و روستاهای مالوجه و وینساز پذیرای معتکفین خواهند بود.

به گفته وی، کار ثبت‌نام از معتکفین از شنبه آغاز شده است و تا آخر وقت روز پنج‌شنبه ادامه خواهد داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال خوب مردم پیش‌بینی می‌کنیم آمار معتکفین امسال به بیش از 2 هزار نفر برسد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه با اشاره به اینکه انقطاع از مادیات و امور دنیوى و دوام ذکر و عبادت خدا به تنهایى و بدون اعتکاف نیز داراى ارزش والایی است، تصریح کرد: آیات، روایات و احادیث زیادى با چنین مضمونى در قرآن آمده و بر اهمیت اعتکاف به طور مشخص در قرآن و احادیث تاکید شده است.

وی افزود: اسلام با پیش‌بینى عبادتى به نام اعتکاف‏ که در واقع نوعى خلوت و درون‌گرایى است براى ساختن انسان‏ها و جلوگیرى از آفت ‏خدا فراموشى و خود فراموشى، چاره‌اندیشى کرده است.

رستمی با تاکید بر اینکه که روح تعالیم اسلامی، دعوت به جمع و اجتماع است، خاطرنشان کرد: انسان به برنامه‌هایى که او را با درون خود پیوند دهد نیز محتاج است.

به گفته وی، اعتکاف بستر مناسبى است تا انسان به کاوش درباره انگیزه‏ها و روحیات خویش بپردازد و براى رفع نقصان و تکامل آن بکوشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامى روى آوردن به اعتکاف، علاوه بر بهره‌بردارى از فیض معنوى آن، جهاد مقدس نیز هست، اظهار کرد: این مراسم عبادى و معنوى نقش بسیار مهمى در رویارویى با نفوذ فرهنگ بیگانه دارد.

رستمی تصریح کرد: جوانى که در مراسم اعتکاف، طعم شیرین ایمان و انس با خداوند را مى‏چشد، لذت‏هاى مادى و شهوانى در دیدگانش حقیر و بى‏ارزش مى‏شود و به آسانى در گرداب فساد و باورهاى ضد‌دینى گرفتار نمى‏شود.

وی در پایان گفت: حضور جمعى از مؤمنان در مسجد براى عبادت، در حقیقت نوعى دعوت به خدا‌پرستى و دین‌مدارى است و آثار سازنده‏اى بر جامعه خواهد داشت؛ از این‌رو در رویارویى با تهاجم فرهنگى دشمن نباید نقش مؤثر سنت‌هایى که در باور عمومى مردم ریشه‏هاى عمیق دارند، نادیده گرفته شود.

انتهای پیام/79009/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول