اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لاهیجان:

مردم در انتخاب کاندیدای اصلح دقت کنند

امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه دشمنان روی انتخابات ایران حساب ویژه باز کرده‌اند، گفت: مردم باید با دقت کاندیدای اصلح را انتخاب کنند.

مردم در انتخاب کاندیدای اصلح دقت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، حجت‌الاسلام محمدتقی صرفی‌پور امروز در نماز جمعه این شهر با تبریک میلاد با سعادت علی (ع)، اظهار کرد: اینکه ولادت امام علی (ع) در ماه خدا یعنی رجب و در خانه خدا یعنی کعبه و شهادتش نیز در ماه رمضان و در مسجد کوفه است، حکایت در این دارد که علی (ع) در خدا فانی شده و جز خدا در عالم قادری نمی‌بیند و موثری به‌حساب نمی‌آورد.

وی راه علی را راه خدا دانست و گفت: علی باب‌الله است و هر کس بخواهد به خدا برسد علاوه بر ایمان به حضرت محمد (ص)، باید به ولایت علی بن‌ابی‌طالب (ع) نیز معتقد باشد.

خطیب جمعه لاهیجان تولد حضرت علی (ع) در خانه کعبه را یک معجزه خواند و افزود: فاطمه مادر حضرت علی (ع) می‌گوید وقتی وارد کعبه شدم با استقبال چهار زن به‌نام‌های حوا، آسیه، مریم و مادر موسی مواجه شدم و با کمک آنها فرزندم متولد شد و توسط آنها پذیرایی شدم و وقتی کودک متولد شد ناگاه به سجده رفت و شهادت بر وحدانیت خدا و نبوت حضرت محمد (ص) و امامت خود داد.

وی در ادامه با اشاره به آزادسازی خرمشهر اذعان کرد: امروز سالروز آزادی خرمشهر و روز استقامت و پایداری است.

صرفی‌پور پایداری را نقش مهمی در موفقیت انسان دانست و گفت: خداوند سبحان فرمود آنهایی که در دین استقامت دارند ملائکه بر آنها نازل می‌شوند و بشارت‌ها می‌دهند.

وی با اشاره به انتخابات 24 خرداد، افزود: آمریکا روی انتخابات ایران حساب ویژه‌ای باز کرده و می‌خواهد خط سازش در ایران قدرت را در دست بگیرد بنابراین مردم در انتخاب اصلح دقت کنند.

امام جمعه لاهیجان افزود: اگر بخواهیم به اهداف انقلاب اسلامی و به اهداف حضرت امام (ره) و شهدا و وفادار بمانیم باید فردی که دارای ویژگی‌های مدنظر مقام معظم رهبری باشد، را انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور این کشور باید با عظمت، مدیر و مدبر باشد، یادآور شد: رئیس جمهور مملکت امام زمان (ع) باید ولایت‌مدار و تحت امر رهبری باشد.

صرفی‌پور، با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید از طبقه محرومان باشد، اذعان کرد: رئیس جمهور نباید اهل تجملات باشد.

وی جوانان را به داشتن بصیرت و تقوا توصیه کرد و با ذکر حدیثی از پیامبر اسلام (ص)، متذکر شد: پیامبر (ص) فرمود مهدی (عج) از دیده شیعیان و پیروانش غایب می‌شود و جز کسانی که خداوند دل‌های آنها را برای ایمان، شایسته قرار داده، در اعتقاد به امامت او استوار نمی‌مانند.

انتهای پیام/2300/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول