اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع):

خواص، معیارها و ملاک‌های فرد اصلح را در جامعه تبیین کنند

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) همدان گفت: با توجه به اینکه هشت نفری که شورای نگهبان معرفی کرده صالح هستند، خواص باید معیارها و ملاک‌های فرد اصلح را در جامعه تبیین کنند تا مردم اصلح را از بین این هشت نفر انتخاب کنند.

خواص، معیارها و ملاک‌های فرد اصلح را در جامعه تبیین کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه در همایش حماسه سیاسی و تذکر لسانی شورای امر به معروف و نهی از منکر هیئت‌های مذهبی همدان با بیان اینکه رجب ماه امام علی(ع) است، اظهار داشت: هر قدر ابعاد شخصیتی امام علی(ع) را مطالعه و تبیین کنیم راه و هدف را بهتر می‌شناسیم.

وی ادامه داد: بعد از رسول اکرم (ص) از ازل تا ابد شخصیتی چون امام علی (ع) نیامده و نخواهد آمد و ما هر چه داریم از امیرالمؤمنین، حضرت زهرا و فرزندان آنها است.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) در ادامه با اشاره به اینکه زندگی امام علی(ع) به پنج مرحله تقسیم می‌شود، افزود: مرحله اول دوران کودکی حضرت علی(ع) است که ایشان تا 10 سالگی در دامن رسول خدا (ص) پرورش یافت و در 10 سالگی، پیامبر اسلام مبعوث شدند و علی(ع) جزء اولین کسانی است که ایمان آورد.

وی اضافه کرد: مرحله دوم زندگی علی(ع) دوران 13 ساله مکه است که مشکلات زیادی را شخصیت‌هایی که ایمان آوردند تحمل کردند و دوران سوم زندگی ایشان 10 سال حکومت پیامبر اسلام در مدینه است که بیش از 70 جنگ و غزوه رخ داد و در اکثر آنها علی(ع) شرکت کرد و برای دفاع از اسلام شمشیر زد.

ابوحمزه بیان داشت: مرحله چهارم زندگی حضرت علی(ع) 25 سال خانه نشینی و سکوت به خاطر مصلحت اسلام است و مرحله آخر زندگی حضرت 5 سال حکومت ایشان است که از سال 35 تا 40 هجری طول کشید.

وی در ادامه با بیان اینکه در طول 5 سال حکومت امام علی(ع) سه جنگ نهروان، جمل و صفین رخ داد، تصریح کرد: در جنگ نهروان امام علی(ع) بعد از اینکه موفق به ارشاد خوارج نشد بیش از 4 هزار نفر آنها را از دم تیغ گذراند تا فتنه خوارج را خاموش کند.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان ادامه داد: در جنگ جمل امام علی(ع) در برابر کسانی چون طلحه، دبیر و عایشه قرار گرفت و آنها که روزی برای اسلام خدمات زیادی انجام داده بودند در مقابل امام زمان خود صف‌آرایی کردند.

وی اضافه کرد: در جنگ صفین با حیله و تزویر قرآن‌ها را بر سر نیزه کردند و راه را بر پیروزی حضرت بستند، در آن جنگ شمر یکی از فرماندهان لشکر امام بود که در سال 61 هجری سر امام حسین(ع) را از بدن جدا کرد.

ابوحمزه در ادامه با بیان اینکه همان اتفاقاتی که در صدر اسلام رخ داد در انقلاب اسلامی هم شبیه آن را داریم، ابراز داشت: در سال 88 همان وضعیتی که در برابر علی(ع) ایستادند با یک فاصله 1300 ساله در برابر فرزند امام علی(ع) ایستادند و فتنه را ایجاد کردند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: در طول چهار سال گذشته رهبری همواره موضوع مواظبت و آگاهی از فتنه را زنده نگهداشتند و این به خاطر عمق فاجعه و خیانت فتنه است و 8 ماه فتنه با 8 سال دوران دفاع مقدس برابری می‌کند.

فرمانده سپاه استان همدان اذعان داشت: در فتنه و هم در جنگ تحمیلی هر دو یک هدف واحد داشت و آن سرنگونی نظام اسلامی است و به این خاطر مقام معظم رهبری این‌گونه بین فتنه و دفاع مقدس مقایسه می‌کنند.

وی گفت: در هیچ مقطعی از تاریخ ایران اسلامی فتنه‌ای مانند فتنه سال 88 نداریم و آنهایی که روزی در برابر امام زمان خود در صدر اسلام ایستادند امروز در مقابل فرزند امام خود قرار گرفتند.

ابوحمزه خاطرنشان کرد: از تشکیل ایالات متحده امریکا 300 سال می‌گذرد و در این کشور تاکنون هیچ مسئولی در زمان مسئولیت و بعد از آن علیه سیستم حکومتی خود اقدامی نکرده در حالی که در جریان فتنه افرادی که زمانی رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس مجلس، وزیر، وکیل بودند و داعیه خدا و اسلام نیز داشتند در صف مخالفین نظام ایستادند.

وی اضافه کرد: در جریان فتنه برخی افراد هم که ده‌ها سال سابقه در انقلاب داشتند به عنوان ساکتین فتنه در صف آنها قرار گرفتند.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) با اشاره به دلایلی که عده‌ای مقابل امیرالمؤمنین ایستادند، بیان داشت: دوست داشتن دنیا و به دنبال مال دنیا بودن، عدم بصیرت و یا ضعیف بودن بصیرت جامعه و عدم اطاعت از امام بر حق زمان منجر به اتفاقات آن دوران شد.

وی با اشاره به آن که در فتنه اخیر هم همین وقایع تکرار شد و با دلایل دنیایی عده‌ای مقابل نظام جمهوری اسلامی قرار گرفتند، افزود: سران فتنه یک قدم هم از مواضع خود عقب‌نشینی نکردند و برخی نیز در این اوضاع سکوت کردند و معتقدیم که آنها یا بصیرت نداشتند و یا بصیرت‌شان ضعیف بود.

ابوحمزه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز در آستانه امتحان بزرگ در 24 خرداد و انتخابات قرار داریم، تصریح کرد: شورای نگهبان با تدبیر و حکمت‌هایی که مقام معظم رهبری در چند ماه گذشته در خصوص رعایت قانون داشتند عمل کرده و مصلحت اندیشی‌ها را کنار گذاشت و با رعایت قانون 8 نفر کاندیدا را معرفی کرد.

وی در ادامه سخنان خود به خواص جامعه اشاره کرد و گفت: خواص کسانی است که توان تأثیرگذاری بر روی دیگران را دارند و هیئت‌های مذهبی با توجه به این نکته جزء خواص هستند.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اضافه کرد: شرکت در انتخابات وظیفه‌ای شرعی، الهی و عقلی است و خواص وظیفه دارند که حضور گسترده و خلق حماسه سیاسی را برای مردم تبیین و توجیه کنند.

وی به وظیفه دوم خواص اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه هشت نفری که شورای نگهبان معرفی کرده صالح هستند، خواص باید معیارها و ملاک‌های فرد اصلح را در جامعه تبیین کنند تا مردم اصلح را از بین این هشت نفر انتخاب کنند.

ابوحمزه افزود: معیارها و ملاک‌های فرد اصلح را می‌توان حافظ منافع نظام بودن، شجاعت، مقاوم در برابر دشمنان، خدمتگذار به مردم، دارای کفایت و توانایی و داشتن نقاط قوت رئیس جمهور فعلی دانست.

وی با بیان این که در دین، امام حلقه واسط بین اسلام و مردم است و بنابراین باید از موضع ولایت در همه جا دفاع کرد، ادامه داد: وظیفه سوم خواص تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در جامعه است و مداحان و وعاظ  توجه کنند که در مجالس و سخنرانی‌ها، ولایت؛ محور مباحث باشد.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) با بیان اینکه دشمنان از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنت اقدام به ایجاد شبهه در بین مردم می‌کنند، خاطرنشان کرد: یکی از نقش‌های خواص بر طرف کردن شبهه و ابهامات جامعه است و در این مدت تا انتخابات همه باید بسیج شویم و مردم را توجیه کنیم که شرکت کردن در انتخابات واجب است.

وی اضافه کرد: استان همدان 2 هزار هیئت و شهرستان همدان 400 هیئت مذهبی دارد که می‌توان از این ظرفیت و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر با زبانی خوش و اثرگذار در راستای تبیین اهداف انتخابات استفاده کرد.

ابوحمزه بیان داشت: فرهنگ‌سازی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر از اوجب واجبات است و جامعه اگر فکر کند معروفات فقط حجاب را در بر می‌گیرد در اشتباه است در حالی که معروفات ابعاد و جنبه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، مذهبی، نظامی و امنیتی را شامل می‌شود.

وی در پایان با تأکید بر این که همه باید بی‌چون و چرا دستورات ولی فقیه را اجرا کنیم، گفت: هنوز فرهنگ‌سازی لازم در خصوص معروفات انجام نشده و یکی از معروفات اساسی در هیئت‌های مذهبی دفاع از ولایت مطلقه فقیه است.

انتهای پیام/89019/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول