اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه خرمشهر:

کسانی که کارنامه خوبی در شوراها ندارند کنار بروند / شورای نگهبان دشمنان را ناامید کرد

خطیب جمعه خرمشهر گفت: شورای نگهبان اقدام شجاعانه‌ در احراز صلاحیت‌ها انجام داد و با این کار امید غرب را ناامید کرد.

کسانی که کارنامه خوبی در شوراها ندارند کنار بروند / شورای نگهبان دشمنان را ناامید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، حجت الاسلام سیدنبی موسوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه عبادی سیاسی خرمشهر ضمن دعوت مردم به تقوا از مسلمانان خواست تا خود را در واجبات حاضر کنند و هر کجا حرامی اتفاق افتاد خود را غایب کنند.

وی با اشاره به میلاد امیر مؤمنان(ع) ادامه داد: هزار برجستگی در هزار پیامبر در وجود حضرت امیر(ع) نهفته است و باید تلاش کنیم اخلاق علوی را در زندگی خود نهادینه کنیم.

خطیب جمعه خرمشهر ضمن تبریک به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر عنوان کرد: طبق گفته امام راحل(ره) فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌های اسلامی ما است.

موسوی تصریح کرد: در تمام سال، خرمشهر فراموش شده و سوم خرداد که می‌شود این شهر را به یاد می‌آورند و با راه اندازی جشن و نور افشانی مراسمی گرفته می‌شود و همه چیز باز به دست فراموشی سپرده می‌شود.

امام جمعه خرمشهر ابراز داشت: از رئیس جمهور آینده کشور می‌خواهیم که به عمران و آبادانی در خرمشهر توجه کند و همانند رئیس جمهورهای سابق که می‌آمدند و قول‌های می‌دادند و هیچ وفای به عهدی نمی‌شد عمل نکند.

* 4 دستاورد فتح بزرگ خرمشهر

وی با اشاره به ارزش‌ها و پیامدهای مثبت فتح خرمشهر چهار دستاورد این فتح بزرگ را این چنین خواند: ظهور قدرت نظامی ایران، ثبات داخلی و بازدارنده خارجی، ظهور ایران اسلامی به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و اثبات یک مکتب موفق از جلوه‌های ایمان از دستاوردهای این نصر عظیم بود.

موسوی اضافه کرد: تشکر می‌کنم از اقدامات شجاعانه شورای محترم نگهبان در زمینه احراز صلاحیت‌های به حق و بی شائبه که قلب اسلام و مسلمین را شاد کرد.

خطیب جمعه خرمشهر ادامه داد: از همان ابتدای ظهور این شورا هجمه‌های بی شماری علیه آن صورت گرفت، ولی غرب و آمریکا بای متوجه باشد که با ان همه داعیه دموکراسی هر ساله تنها دو کاندیدا دارد و ایران اسلامی ما هر قشری و هر فردی را برای ثبت نام آزاد گذاشته و این عین دموکراسی واقعی است.

* شورای نگهبان کسانی را که برای کشور جز سبب مصیبت بودند را تایید نکرد

وی تصریح کرد: این شورا کسانی را که برای کشور جز سبب مصیبت بودند را تایید نکرد و من پای رئیس محترم این شورا به جهت اینکه امید غرب را نا امید کرد می‌بوسم.

موسوی خطاب برخی افراد که تائید صلاحیت نشدند گفت: من خطاب به برخی از این افراد باید بگویم که شما و فرزندانتان جز مصیبت برای این ملت چه داشته‌اید و حتی شنیدم فرزند یکی از این اشخاص در ایام بازداشت خود گفته است که منافقین دوست و برادران ما هستند، حال چگونه این افراد را می‌توان مفید برای جامعه خواند.

امام جمعه خرمشهر ادامه داد: آن کسانی که از ارتباط با امریکا حرف می‌زنند و مسئله فلسطین را سبک می‌شمارند باید بدانند که این از خط قرمزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است و تصمیم گیری در این خصوص تنها در صلاحیت رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است.

* رئیس جمهور آینده باید متوجه باشد که احترام به ولایت فقیه یک اصل است

وی خاطرنشان کرد: آمریکا برای ما خط و نشان می‌کشد و هیچ گاه نیز ثمره تهدید خود را ندیده و چه زیبا گفت شهید بزرگوار استاد بهشتی که «آمریکا ننگت باد».

موسوی عنوان کرد: مگر در انتخابات‌ها گذشته دشمن تبلیغات نمی‌کرد که مردم دیگر شرکت نخواهند کرد، پس چه شد که آن خیل عظیم به سوی صندوق‌های رای روانه شدند.

این مسئول افزود: امروز اطمینان می‌دهم این امت سرافراز مثل همیشه و حتی پر شورتر از همیشه در پای صندوق‌های رای حاضر خواهند بود.

خطیب جمعه خرمشهر تاکید کرد: رئیس جمهور آینده باید متوجه باشد که احترام به ولایت فقیه یک اصل است و نباید خط قرمزها را عبور کند، اگر همه مردم نیز به یک کاندیدا رای دهند دلیل بر مشروعیت فرد نیست تا آن فرد به ولایت فقیه اعتقاد نداشته باشد.

* کسانی که کارنامه خوب در شوراهای قبلی ندارند کنار بروند

موسوی خطاب به مردم خرمشهر ضمن اتمام حجت با آنان در خصوص چگونگی انتخاب نامزدهای اصلح در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا یادآور شد: قومیت گرایی را فدای تخصص و تعهد نباید کرد، مگر ندیده‌اید که در شوراهای قبلی چه افرادی بر منصب بودند و در حال حاضر وضعیت این شهر این چنین باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم آن کسانی که کارنامه خوب در شوراهای قبلی ندارند کنار بروند و بگذارند جوانان متعهد و متخصص بر سر کار آیند.

این مسئول متذکر شد: شورای اسلامی آینده باید شهرداری مؤمن متعهد و انقلابی و دلسوز انتخاب کند تا این شهر از این وضعیت خارج شود.

امام جمعه خرمشهر در پایان اذعان داشت: از نمایندگان دوره بعدی شورا می‌خواهم که منافع قومی را کنار بگذارند و منافع مردم را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/72013/ن40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول