اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز برگزار شد

برگزاری مراسم شکرگزاری مهارت‌آموزی قرآن در لنده + تصاویر

مراسم شکرگزاری مهارت‌آموزی قرآن در لنده با حضور مسئولان و قرآن‌آموزان برگزار شد.

برگزاری مراسم شکرگزاری مهارت‌آموزی قرآن در لنده + تصاویر

به گزارش‌ خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا صبح امروز در مراسم شکر‌گزاری مهارت‌آموزی قرآن در لنده ضمن تأکید بر یادگیری قرآن، اظهار کرد: آشنایی با علوم و معارف قرآنی امری لازم و ضروری بوده که دانش آموزان باید از بدو ورود به مدرسه به آن همت داشته و آن را فراگیرند.

وی در ادامه با اشاره به حدیث ثقلین افزود: پیامبر گرامی اسلام در حدیث ثقلین توسل بر قرآن و اهل بیت (ع) را زمینه‌ساز تقرب و نزدیکی به خداوند دانسته و آن را راه سعادت بشر معرفی کرده است.

امام جمعه موقت لنده گفت: دانش‌آموزان دختر در پایه سوم ابتدایی که همزمان با سن تکلیف آنها است باید قرآن را برنامه زندگی خود قرار دهند.

الهی‌نیا تصریح کرد: دانش‌آموزانی که با قرآن مأنوس شده‌اند باید بدانند که وقتی قرآن را تلاوت می‌کنند، خداوند در حال سخن گفتن با آن‌ها بوده و کلمات الهی بر زبانشان جاری و ساری است.

وی افزود: تأثیر قرآن در همه ابعاد وجودی زندگی انسان ملموس بوده، به گونه‌ای که می‌توان برنامه سعادت‌بخش زندگی را با آن تنظیم کرد و در جهت پیشرفت و ترقی زندگی از آن بهره گرفت.

سرپرست تبلیغات اسلامی لنده به نقش‌های برجسته قرآن در زندگی انسان اشاره کرد و گفت: یکی از نقش‌های برجسته قرآن برای جامعه بشری، این است که ظرفیت جهان شمولی دارد و پیام‌های آن برای تمام مصلحان جهان و حافظان حقوق بشر، قابل اعتنا و کاربردی است.

الهی‌نیا یادآور شد: تکیه بر نقاط مشترک پیروان ادیان آسمانی و پایبندی به اصول انسانی (مانند عدالت گستری، امانت‌داری و...)، تلاش برای ریشه کنی هرگونه ناهنجاری، ناپاکی و اختلاف و مخالفت با حق و درستی همگی شاخص‌هایی است که ظرفیت جهان شمولی قرآن را به نمایش گذاشته است.

وی افزود: آیات نورانی قرآن، تمامی اصلاح‌گران و حق‌گرایان را به سوی محور وحدت و پاکی، به دور از هر گونه تعصب و خودخواهی، دعوت کرده است.

امام جمعه موقت لنده به رسالت‌های قرآن برای نجات بشر از گمراهی اشاره کرد و گفت: رسالت دین و قرآن، «شکوفایی متوازن، متعادل و هماهنگ انسان» است.

وی افزود: بر این اساس باید انسان را شناخت و آغاز و انجام او را دانست و جایگاه انسان را در کل هستی به درستی تعریف و رابطه او با خدا، خود، جامعه و طبیعت را تنظیم کرد.

الهی‌نیا رسالت علم  را ساخت جهان خواند و گفت: رسالت قرآن، رشد ایمان و جهت‌دهی به حرکت انسان بوده و با توجه به اسارت علم در دست برخی از انسان‌های آلوده به قدرت و ثروت و فزون خواه، ضرورت پایبندی به کتاب آسمانی به دور از تحریف و یک مکتب الهی آشکار شده است.

انتهای پیام/82013/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول