اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد خبر داد

بهره‌برداری کامل خط یک بی آر تی مشهد تا پایان امسال

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: فاز دوم خط یک «بی آرتی» مشهد حد فاصل میدان فجر تا حرم مقدس همزمان با عید سعید فطر افتتاح و فاز سوم آن حد فاصل میدان فجر تا انتهای بلوار طبرسی تا پایان امسال اجرای و بهره‌برداری می‌شود.

بهره‌برداری کامل خط یک بی آر تی مشهد تا پایان امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی خجسته صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت خوب و چشمگیر فاز دوم این پروژه در مورد مزایای استفاده از خطوط «بی آر تی» اظهار داشت: افزایش سرعت حرکت، دستیابی بیشتر، کاهش زمان انتظار و انتخاب راحت‌تر مسیر توسط مسافر، کاهش تصادفات و آلودگی هوا، حذف وسایل اضافه اتوبوس، حفظ زیبایی شهر و... از مزیت‌های استفاه از این خطوط است.

وی ادامه داد: با توجه زائرخیز بودن مشهد در ایام نوروز پروژه فاز دو در این ایام به تعویق افتاد که با سعی و تلاش شبانه‌روزی و با همیاری همشهریان سعی بر جبران آن عقب افتادگی داریم.

خجسته خاطرنشان کرد: با توجه به تحقیقات و اولویت‌بندی خط بعدی از خطوط بی آر تی که اجرائی می‌شود خط سه در مسیر الهیه به مصلا از مسیر بلوار امامیه، معلم، استقلال، قرنی، توحید، خیابان آیت‌الله شیرازی، زیرگذر حرم و در نهایت بلوار مصلی است که در نظر داریم خطوط بی آرتی مشهد در سه خط ظرف سه سال آینده به بهره‌برداری کامل برسد.

این مسئول با تشکر از مردم در همکاری آنها برای استفاده و جایگزینی من‌کارت به‌جای بلیت تشریح کرد: در حال حاضر 3 میلیون و 200 هزار «من‌کارت» در مشهد فروخته شده که این مقدار با توجه به سرانه مصرف که 2 میلیون مسافر است گواه این مطلب است که در فروش آن هیچ مشکلی وجود ندارد.

30 درصد مسافران از «من‌کارت» استفاده نمی‌کنند

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با اشاره به اینکه در مجموع 450 شعبه در استان برای فروش و شارژ من‌کارت در نظر گرفته شده یاد آور شد: در حال حاضر 30 درصد مسافران از من کارت استفاده نمی‌کنند که یک درصد آن به دلیل شارژ نداشتن کارت است.

خجسته افزود: سازمان اتوبوسرانی 15 درصد را که شارژ ندارد به دلیل کمبود باجه‌های شارژ می‌پذیرد، ولی 15 درصد دیگر که از من کارت استفاه نمی‌کنند یا ندارند یا آگاهانه استفاده نمی‌کنند و باید یاد آور شویم که در صورت استفاده نکردن شهروندان فقط و فقط خود را مدیون بیت‌المال و حق‌الناس در سازمان‌های خصوصی می‌کنند.

1600 ایستگاه اتوبوس نیاز به سایبان دارد

خجسته در این جلسه ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر از 2 هزار و  600 ایستگاه، هزار و 600 ایستگاه اتوبوس نیاز به سایبان دارد که نصب سایبان هم خود نیازمند فضا و مکان است، گفت: در تمام ایستگاه‌هایی که امکان نصب سایبان وجود دارد این کار صورت گرفته و هیچ تفاوتی هم بین مناطق مختلف نیست.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که برای ما تبدیل به یک چالش شده بحث سرقت لوازم روشنایی و آسیب‌رساندن به سایبان‌ها است.

این مسئول تاکید کرد: از تمام شهروندان خواستاریم در صورت مشاهده هر گونه مشکلی آن را بلافاصله با شماره تلفن‌های 3234 روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی و 3235 حراست این سازمان در میان بگذارند.

نمایشگر مشخص کننده زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه عملیاتی می‌شود

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی با توضیح در مورد اجرایی‌شدن طرح «آر تی پی آی اس» نمایشگر مشخص کننده زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه؛ اضافه کرد: این طرح هم عملیاتی شده و به صورت آزمایشی نیز مورد مطالعه قرار گرفته و به‌زودی در ایستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خجسته در مورد سیستم اعلام ایستگاه‌ها در داخل اتوبوس نیز متذکر شد: تمام اتوبوس‌های دولتی به این سیستم تجهیز و باید از آن استفاده کنند و همچنین طرح به سازمان‌های خصوصی هم ابلاغ شده و آنها نیز به‌زودی موظف به اجرای برنامه هستند.

در پایان مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد ضمن تشکر از همکاری مردم در طرح‌ها و پروژه‌های این سازمان از آنها خواست تا برای داشتن سامانه حمل و نقل عمومی بهتر ما را با پیشنهادات و انتقادات خود از طریق دو شماره تلفن 3234و3235 یاری دهند.

انتهای پیام/70005/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول