اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل سازمان اتوبوسرانی قزوین و حومه:

اتوبوس‌های درون‌شهری قزوین الکترونیکی می‌شوند

مدیر‌عامل سازمان اتوبوسرانی قزوین گفت: 16 دستگاه اتوبوس شهرستان قزوین به زودی ساماندهی خواهد شد و با پیگیری مسئولان و همچنین رفع مشکل نرم‌افزاری کارت‌های هوشمند، صدور این کارت‌ها آغاز می‌شود.

اتوبوس‌های درون‌شهری قزوین الکترونیکی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سازمان اتوبوسرانی قزوین و حومه با توجه به وجود مشکلات اخیر مانند افزایش قیمت قطعات اتوبوس، افزایش پنجاه تومانی کرایه اتوبوس، عدم همکاری در زمینه الکترونیکی شدن دریافت کرایه‌‌ اتوبوس، قاچاق قطعات اتوبوس که در زمینه کمی و کیفی اتوبوس‌ها و نحوه خدمات‌رسانی به شهروندان ایجاد شده، جلسات مکرری به منظور رفع مشکلات برگزار کرده است.

در خصوص جزئیات این نتایج و همچنین راهکارهای ارائه شده برای رفع این مشکلات گفت‌وگویی با محمد‌حسن ایرانخواه، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قزوین و حومه ترتیب دادیم که در ادامه می‌آید.

چند دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل درون شهری اتوبوسرانی قزوین فعالیت می‌کنند؟

240 دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل درون شهری قزوین مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 140 دستگاه با عمر کمتر از 15 سال و مدل 85 در سطح شهر فعالیت می‌کنند.

100 دستگاه اتوبوس دیگر با عمر بیش از 10 سال و مدل بین سال‌های 85 تا 92 نیز در سطح شهر فعال هستند.

اقدامات سازمان اتوبوسرانی قزوین را به منظور ساماندهی اتوبوس‌های فرسوده سطح شهر بیان کنید.

در پی اعمال تحریم‌ اقتصادی بر کشور، سازمان اتوبوسرانی قزوین و حومه در سال 91 تصمیم به بازسازی 120 دستگاه اتوبوس گرفت که این طرح به صورت پایلوت در استان قزوین انجام شد و در آن قطعاتی مانند موتور و گیربکس خودرو تعویض و سطوح داخلی و خارجی آنها مجددا رنگ ‌آمیزی شد که انجام این طرح در مدت چهار ماه توسط 180 مکانیک و صافکار ماهر به پایان رسید.

تدابیر سازمان اتوبوسرانی قزوین در راستای ساماندهی اتوبوس‌های سطح شهر در سال 92 چیست؟

16 دستگاه اتوبوس در مرحله بعدی این طرح بازسازی خواهد شد که به تفکیک مسیر شامل هشت دستگاه اتوبوس ایستگاه شماره 7«میدان آزادی- دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره)» و هشت دستگاه اتوبوس ایستگاه شماره 9 «ترمینال مرکزی (میدان تهران‌قدیم)- مجتمع ادارات نواب» است.

* طرح بازسازی اتوبوس‌های فرسوده قزوین شایسته دریافت لوح‌ تقدیر از سوی وزیر کشور شد

علت جمع‌آوری ناگهانی کارت‌های هوشمند پرداخت کرایه اتوبوس در قزوین چیست؟

مهم‌ترین علت جمع‌آوری ناگهانی کارت‌های هوشمند پرداخت کرایه اتوبوس در سطح شهر قزوین را می‌توان عدم همکاری مسئولان در زمینه کمبود بودجه و تأمین منابع مالی و همچنین اختلال در سامانه و سخت‌افزار دستگاه‌های پرداخت الکترونیکی کرایه اتوبوس‌های درون شهری دانست که بعد از برطرف کردن مشکلات موجود این طرح مجددا اجرا می‌شود.

کمبود تعداد دستگاه‌های اتوبوس و نامناسب بودن کیفیت برخی از آن‌ها در استان قزوین ناشی از چیست؟

سازمان اتوبوسرانی در سال‌های گذشته اتوبوس‌های خود را از کشور‌های فرانسه، آلمان و چین می‌خرید.

اتوبوس‌های چینی که ایران وارد می‌کرد جزو اتوبوس‌های درجه یک تولیدات چین بود ولی متأسفانه به دلیل تحریم اقتصادی و همچنین گران شدن برخی قطعات اتوبوس دیگر جنسی از طرف دو کشور فرانسه و آلمان به ایران صادر نشد و حتی به دلیل گرانی، قاچاقچیان قطعات خودرو را با کیفیت بسیار پایین و با درجه سه از کشور چین خریداری و به ناوگان اتوبوسرانی کشور می‌فروشند.

این اجناس به دلیل کیفیت نامناسب علاوه بر اینکه کارایی مطلوبی ندارد موجب از بین رفتن خودرو و همچنین قطعات دیگر آن می‌شود و به خاطر اینکه قطعات یدکی آن در بازار ایران موجود نیست و یا گران‌قیمت است، نمی‌توان به راحتی این خودروها را بازسازی یا خریداری کنیم.

ضمنا برای بازسازی اتوبوس‌های درون شهری قزوین هزینه‌ای بالغ بر 5 میلیارد ریال اعتبار از سوی شورای شهر قزوین به سازمان اتوبوسرانی استان قزوین تعلق گرفت که به علت عدم وجود اجناس و قطعات مورد نیاز هنوز این سازمان نتوانسته اقدامی در این راستا انجام دهد. 

مدت زمان ورود و خروج هر اتوبوس به ایستگاه‌های موجود در هر خط چقدر است؟

زمان ورود خروج یک دستگاه اتوبوس به گونه‌ای است تا زمانیکه یک اتوبوس به ایستگاهی می‌رسد و مسافر را پیاده یا سوار می‌کند تا ورود اتوبوس دیگر به آن ایستگاه حدود 10-7 دقیقه و در ایام تعطیل (جمعه) حدود 25-20 دقیقه طول می‌کشد که نباید ورود اتوبوس به ایستگاه بیش از این مدت طول بکشد و در این صورت تخلف منظور شده و پیگیری می‌شود. مگر در مواقعی که حادثه‌ای در مسیر اتوبوس اتفاق افتاده باشد که صحت این امر توسط دستگاه‌های G.P.S بررسی می‌شود.

گفتنی است؛ 400 راننده اتوبوس در این سازمان مشغول به کار هستند که توسط مردم که چشم دوم مسئولان در جامعه هستند کنترل می‌شوند.

همچنین روزانه به طور متوسط 60 پیام کوتاه به منظور رسیدگی به انتقادات و پیشنهادات مردم در راستای بهبود وضعیت اتوبوس‌های سطح شهر به سامانه سازمان اتوبوسرانی کشور به شماره 30003210 ارسال می‌شود.

انتهای‌پیام/77012/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول