اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مسجدسلیمان،لالی و اندیکا در مجلس:

تحریم‌ها باعث شده نگا‌ه‌ها به تولید داخل کشور معطوف شود

نماینده مردم مسجدسلیمان،لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم‌های استکبار باعث شده نگا‌ه‌ها به تولید داخل کشور معطوف شود.

تحریم‌ها باعث شده نگا‌ه‌ها به تولید داخل کشور معطوف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، اسماعیل جلیلی در نخستین هم اندیشی بومی سازی صنعت حفاری که در مجتمع فرهنگی رفاهی ملی حفاری برگزار شد اظهار کرد: صنعت حفاری پیشگام در تولید ملی، استقلال و خودکفایی است و حرکت در جهت ایجاد توانمندی در این بخش یک مزیت است.

وی ادامه داد: 110 سال از عمر صنعت نفت در ایران می گذرد و صنعت حفاری به عنوان ابتدای زنجیره صنعت نفت است، این همایش با رویکرد هم اندیشی و بومی سازی یک مزیت ملی است و می‌توانیم از آن بهره بگیریم.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی به تحریم‌هایی که در جهان علیه ایران وجود دارد اشاره کرد و گفت: تحریم باعث شده است که نگاه‌ها به درون کشور معطوف شود و باید علاوه بر بومی شدن قطعه سازی بتوانیم از تجربه افراد خبره و بازنشسته در صنعت حفاری استفاده کنیم و به مستند سازی دانش انها بپردازیم تا یک قدرت رقابتی در جهان ایجاد شود.

وی ادامه داد: کم شدن وابستگی به قطعات یک رویکرد فیزیکی برای ما دارد که با چانه زنی و دور زدن‌ها می‌توانیم آن را برطرف سازیم اما تجربه فنی تاثیر زیادی در اقتصاد ملی دارد که نباید نادیده گرفته شود.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی با بیان فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر پیش دستی در فعالیت‌های علمی عنوان کرد: در صنعت حفاری به تفکر نوآورانه نیاز است و تقلید در این کار هیچ یک از مشکلات ایران را حل نمی‌کند و هرچه قدر هم حرفه‌ای برداشت شود و کالایی مشابه تولید کنید، هیچ گاه به مزیت رقابت نخواهید رسید.

وی خاطر نشان کرد: پس نگاه را باید به سوی پیش دستی در علم، کارشناسی و نوآوری تغییر دهیم و از توانمندی‌های خود در جهت پیشی گرفتن از دیگر کشورها استفاده کنیم نه اینکه پیرو باشیم.

جلیلی با بیان اینکه صنعت حفاری از ابتدای انقلاب مسیری را طی کرده است یادآوری کرد: لازم است حوزه‌های علمی، اساتید، پژوهشگران و کسانی که دارای مهارت فنی هستند برای جهش و شروع سیکل دوم صنعت حفاری ایده‌ها و نوآوری‌های خود را ارائه کنند.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی و اندیکا ادامه داد: با بومی سازی صنعت حفاری و رسیدن به خودکفایی در ساخت تجهیزات و قطعات می‌توانیم به یک قطب در منطقه تبدیل شویم که کشورهای دیگر به ما تکیه کنند و این کار مانع از تعطیلی صنعت حفاری ایران می‌شود.

وی در پایان گفت: صنعت حفاری اصلی‌ترین حلقه زنجیره صنعت نفت در کشور است که نباید به قلمرو استان و ملی محدود شود و وسعت نگاه باعث می‌شود که رویکردها متفاوت باشد.

انتهای پیام/72011/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول