اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین هم‌اندیشی بومی‌سازی صنعت حفاری اعلام شد

ایران در ساخت تجهیزات حفاری خودکفا شد / ‌‌‌بومی‌سازی 2500 ‌قطعه مهم حفاری

مدیر پژوهش فناوری مهندسی ساخت داخل شرکت ملی حفاری ایران از خودکفایی کشورمان در ساخت تجهیزات حفاری خبر داد و گفت: طی سه سال گذشته 2500 قطعه صنعت حفاری بوی شده است.

ایران در ساخت تجهیزات حفاری خودکفا شد / ‌‌‌بومی‌سازی 2500 ‌قطعه مهم حفاری

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حبیب‌الله اعتماد در نخستین هم‌اندیشی بومی‌سازی صنعت حفاری که ظهر امروز در مجتمع فرهنگی رفاهی ملی حفاری برگزار شد اظهار کرد: در سال‌های قبل از انقلاب صنعت حفاری به دلیل وابستگی به کشورهای بیگانه خود را از ساخت تجهیزات بی‌نیاز می‌دید و پس از انقلاب و جنگ این عقیده پا برجا بود و تجهیزات مورد نیاز صنعت حفاری در داخل کشور ساخته نمی‌شد.

وی ادامه داد: بعد از به وجود آمدن تحریم‌ها که به عنوان یک فشار سیاسی بر ایران وارد شد و وابستگی غیر قابل انکار ما به درآمد نفت، باعث شد با افزایش سطح علمی، صنعتگران داخلی نسبت به تامین تجهیزات مورد نیاز در این صنعت تلاش کنند.

مدیر پژوهش فناوری مهندسی ساخت با بیان اینکه در حال حاضر  67 دکل حفاری در شرکت ملی حفاری ایران وجود دارد اذعان داشت: شرکت ملی حفاری ایران بزرگ‌ترین شرکت تمام ایرانی است که در 10 استان فعالیت دارد و تلاش‌های چشمگیری در زمینه ساخت قطعات مورد نیاز این صنعت دارد.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از تجهیزات حفاری بومی‌سازی شده است تصریح‌کرد: با عزم و اراده مسئولان حفاری و همکاری مراکز علمی و پژوهشی و فناوری، پارک‌های علم و فناوری، جهاد دانشگاهی و صنعتگران نفت، گاز و پتروشیمی توانسته‌ایم به این خودکفایی برسیم.

مدیر پژوهش فناوری مهندسی ساخت از ساخت 2 هزار و 500 قطعه در صنعت حفاری در سه سال گذشته خبر داد و گفت: بیش از 70 پروژه پژوهشی در ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز این صنعت تعریف شده است که بیش از 50 مورد آن به مراحل پایانی رسیده است.

وی به تحریم‌هایی که ایران با آن دست به گریبان است اشاره کرد و یادآوری کرد: تهدید تحریم‌ها ‌برای ما یک فرصت طلایی است که با برنامه می‌توان از آنها در توسعه توان سازندگان داخلی استفاده کرد.

اعتماد با بیان اینکه دسترسی به بازارهای هدف یک نیاز است خاطر نشان‌کرد: شرکت ملی حفاری ایران برنامه‌ریزی کرده است تا سال 95، تعداد دکل‌های حفاری را به 90 دستگاه برساند تا بتواند در جهت دسترسی به بازارهای هدف و برنامه‌ریزی در ساخت قطعات و تجهیزات گام بردارد.

مدیر پژوهش فناوری ساخت داخل از همکاری شرکت ملی حفاری ایران با 40 شرکت عضو انجمن سازندگان تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی خبر داد و گفت: این شرکت در حال حاضر با 10 مجموعه مراکز علمی و پارک‌های علم و فناوری و جهاد دانشگاهی همکاری دارد.

وی در پایان خاطر نشان‌کرد: امیدواریم این هم اندیشی تنها در حرف و شعار باقی نماند و در پایان نشست با تشکیل کارگروه‌های تخصصی مصوبات این نشست پیگیری شود تا بتوانیم به بومی‌سازی صنعت حفاری نائل شویم.

انتهای پیام/72011/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول