اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با روش مهندسی معکوس و برای نخستین بار در کشور

سامانه موتور دکل‌های حفاری چاه‌های نفت در اراک ساخته شد

مدیر عامل گروه ماشین‌سازی و مونتاژ شرکت ماشین‌سازی اراک از طراحی و ساخت سامانه موتور دکل‌های حفاری ایران به روش مهندسی معکوس در این شرکت خبر داد.

سامانه موتور دکل‌های حفاری چاه‌های نفت در اراک ساخته شد

مسعود سودایی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: متخصصان و صنعتگران ماشین‌سازی اراک موفق شدند پس از چند سال تلاش برای نخستین بار در کشور و با استفاده از روش مهندسی معکوس سامانه موتور دکل‌های حفاری چاه‌های نفت و گاز کشور را پس از طراحی، بسازند.

وی تصریح کرد: این محصول از جمله محصولات صددرصد تحریمی است که خوشبختانه تمام قطعات آن در داخل این شرکت طراحی و ساخته شده است.

مدیر عامل گروه ماشین‌سازی و مونتاژ شرکت ماشین‌سازی اراک با بیان اینکه با ساخت این سامانه از این پس کشور در زمینه این محصول خودکفا شد، اظهار داشت: این سامانه که دراورکس نامیده می‌شود و دارای 52 تن وزن، هفت متر ارتفاع و چهار متر عرض است که ساخت آن در داخل 70 درصد صرفه‌جویی در پی خواهد داشت.

سودایی با بیان اینکه این دستگاه به سفارش شرکت ملی حفاری ایران و به روش مهندسی معکوس ساخته شده است، گفت: شرکت ماشین‌سازی اراک سالانه توانایی ساخت شش دستگاه از این محصول را دارد که ساخت هر دستگاه اشتغال 40 نفر را در این مجموعه تولیدی تضمین خواهد کرد.

وی گفت: دراورکس یکی از تجهیزات دکل‌های حفاری است که وظیفه آن برپا کردن دکل در هنگام شروع به کار، خواباندن دکل بعد از عملیات حفاری و بالا و پایین کردن لوله حفاری در حین عملیات است.

مدیرعامل گروه ماشین‌سازی و مونتاژ شرکت ماشین‌سازی اراک قدرت این محصول را دو هزار اسب بخار اعلام کرد و افزود: نوسازی بیش از 250 دستگاه حفاری، حفاری و استخراج روزانه چهار میلیون بشکه نفت خام و جلوگیری از خروج دو میلیون دلار ارز به ازای واردات هر دستگاه از مزایای این دراورکس محسوب می‌شود.

انتهای پیام/87002/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول