اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هدایت‌خواه در شورای فرهنگ ‌کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

بی‌دقتی صدا و سیما و ترویج بدحجابی و بی‌حجابی/مدیران حجاب کارکنان خود را کنترل کنند

عضو حقیقی شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه صدا و سیما به دلیل بی‌دقتی پدیده بدحجابی و بی‌حجابی را ترویج می‌دهد، گفت: مسئولان و متولیان امر باید اهتمام ویژه‌ای در کاهش معضل بدحجابی داشته باشند.

بی‌دقتی صدا و سیما و ترویج بدحجابی و بی‌حجابی/مدیران حجاب کارکنان خود را کنترل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ستار هدایت‌خواه ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد به عوامل گسترش پدیده بدحجابی در جامعه اشاره کرد و گفت: باید علل و گسترش بدحجابی را بررسی و ریشه‌یابی کرد چرا که شاهد هستیم وضعیت حجاب از سال قبل در جامعه بدتر می‌شود.

این عضو حقیقی شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه منشور اخلاقی عفاف و حجاب در دستگاه‌ها وجود دارد اما اهتمام ویژه‌ای برای اجرایی شدن آن صورت نمی‌گیرد، گفت: کسانی که می‌خواهند امر حجاب را اجرا کنند به باور واقعی نرسیدند و با این امر آشنا نیستند.

هدایت‌خواه در ادامه با بیان اینکه کسانی که می‌خواهند امر حجاب و عفاف را در جامعه به اجرا بگذارند با مبانی این امر آشنا نیستند و دچار ضعف و خلل در اجرای امر حجاب و عفاف می‌شود.

هماهنگ نبودن دستگاه‌ها در پدیده بدحجابی

این استاد دانشگاه دیگر علل پدیده بدحجابی در جامعه را ناهماهنگی دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: هماهنگی خاصی در خصوص اجرایی و نهادینه کردن حجاب و عفاف در بین دستگاه‌ها وجود ندارد و به عنوان یک استاد دانشگاه باید گفت؛ سلوک و روش در دانشگاه‌ها به گونه‌ای است که فرد با حجاب وارد دانشگاه می‌شود و بی‌حجاب از دانشگاه خارج می‌شود که این خود نشان از ضعف مدیریتی و ناهماهنگی دستگاه‌هاست.

هدایت‌خواه با ابراز گلایه از برخی برنامه‌های صدا و سیمای استانی اذعان کرد: صدا و سیمای بر‌اساس بی‌دقتی برنامه و فیلم‌های را به نمایش می‌گذارد که گاهی برنامه و فیلم مروج بدحجابی در سطح جامعه می‌شود و جوانان از برنامه‌ها به نوعی الگوبرداری می‌کنند.

این عضو حقیقی شورای فرهنگ عمومی در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اجرای امر حجاب و عفاف در جامعه به صورت مقطعی بوده و باید گفت؛ کار فرهنگی نیازمند استمرار است تا آن امر با اجرای صحیح به فرهنگ مناسب در جامعه تبدیل شود.

هدایت‌خواه ضمن تاکید مجدد به مدیران دستگاه‌ها اذعان کرد: مدیران دستگاه‌ها باید پوشش و حجاب کارکنان خود را کنترل کنند در صورت کنترل صحیح در ادارات وضعیت حجاب و عفاف در جامعه بهتر می‌شود.

اهتمام ویژه نهادها در کاهش معضل بدحجابی و بی‌حجابی

وی گفت: با توجه به اینکه بیش از 60 درصد افراد جامعه از ماهواره استفاده می‌کنند و استفاده از این امر معضلاتی را در جامعه ایجاد می کند از این رو باید ریشه‌ای امر حجاب و عفاف بررسی شود و نهادها اهتمام ویژه در این خصوص داشته باشند.

 هدایت‌خواه در ادامه با بیان اینکه نهادهای فرهنگی و مرتبط آنگونه که باید کار و عملی در خصوص حجاب و عفاف صورت پذیرد عملی نشده، گفت: باید شیوه‌های صحیح حجاب و عفاف در جامعه نهادینه شود که این امر نیازمند همت و همراهی مسئولان و متولیان امر است.

انتهای پیام/82011/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول