اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

عفاف و حجاب مختص زنان نیست

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: عفاف و حجاب فضیلتی همگانی است و اینکه به محض صحبت از حجاب، چشم‌ها به خانم‌ها دوخته می‌شود، درست نیست.

عفاف و حجاب مختص زنان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، همایش منطقه‌ای لؤلؤ مکنون با موضوع «عفاف و حجاب» ظهر امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، فرماندار و مسئولان شهرستان و دانشجویان به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت برگزار شد.

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در این همایش عفت را ناظر به گوهر فضیلت درونی و حجاب را به منزله صدفی برای پوشندگی گوهر زن و مرد دانست و اظهار داشت: عفاف و حجاب فضیلتی همگانی است و اینکه به محض صحبت از حجاب، چشم‌ها به خانم‌ها دوخته می‌شود، درست نیست.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: گوهر عفت تنش‌های سوء درون انسان را کنترل می‌کند و حجاب سدی در برابر هجوم شیاطین است.

ملک‌حسینی با ابراز اینکه عفاف و حجاب دستورالعمل و وظیفه همگانی است و تمایز بین زن و مرد نیست، تنها تفاوت در این مقوله را در نوع حجاب عنوان کرد و گفت: اگر در جامعه‌ای عفیف انسان‌ها محجبه نباشند بنیان خانواده در هم فرو می‌ریزد.

وی تأثیرات منفی چشم‌ها بر وجود انسان‌ها را عامل بروز آسیب‌ها بر روان انسان دانست و افزود: طلاق‌ها، فسادها و فروپاشی نظام خانواده از معلول‌های مسئله بی‌عفتی و بی‌حجابی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان، اولین مرحله از شکستن حریم عفت را نگاه دانست و با اشاره به اینکه لبخند و آغاز رابطه با سلام می‌تواند سایه شوم بی‌حجابی را بگستراند، افزود: به دنبال این مراحل، گفت‌وگوهای آزاد و وعده‌گذاری پیش می‌آید که همه این عوامل زمینه ارتباط نامشروع را فراهم می‌سازد.

ملک‌حسینی با تبیین حدیثی از امام صادق (ع) درباره لزوم رعایت عفاف گفت: ایشان فرمودند «من چون می‌دانم خداوند بر حال من مطلع است حیا می‌کنم» و این حیا همان عفت درونی است.

وی درباره استدلال تقابل دو اندیشه که انسانی عفیف و از سوی دیگر انسانی بی‌عفت و بی‌حجاب در جامعه زندگی می‌کند، خاطرنشان کرد: در کتب غربی‌ها عقلانیت انسان ایجاب می‌کند که از تمامی ظرفیت‌های وجودی خود استفاده کند و در صورت سرکوب کردن معنای انسانیت را نشناخته است.

ملک‌حسینی با بیان اینکه اساساً انسان باید به حقیقتی که عقل و عقلانیت محض است تبدیل شود، تصریح کرد: محدود کردن انسان اعم از زن و مرد به معنای مشارکت ندادن او برای تأثیر‌گذاری مثبت فعالیت و کار در همه عرصه‌ها است.

وی در ادامه درباره استدلال مطرح شده گفت: انسان یک موجود لذت‌خواه و لذت‌طلب است و لذت‌های مقطعی هرگز روح طالب انسان را ارضا نمی‌کند و انسان برای خواهش‌های خود باید زمینه‌های لذت‌خواهی داشته باشد.

ملک‌حسینی مسئله عقلی و عقلانیت را از یک‌سو و جاودانگی انسان در لذت‌ها و شهوت‌ها را از سوی دیگر در این زمینه مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: فمینیست‌ها و دیگران به این بهانه‌ها مسئله کشف حجاب را مطرح کردند و این استدلال را برای دفاع از حقوق زن بکار بردند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به استدلال شیطان برای فریب آدم و حوا خاطرنشان کرد: شیطان به آن دو گفت خدا شما را از خوردن میوه این درخت ممنوع نکرده مگر به دو دلیل یا اینکه فرشته نشوید و یا در لذت جاودان قرار نگیرید و آنچه امروز غرب سوگند می‌خورد که راه رشد بشری بی‌حجابی است دقیقاً همان استدلالی است که فمینیست‌ها دارند.

 

 انتهای پیام/82016/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول