اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین دبیر ستاد احیاء امر به معروف همدان خبر داد

اجرای طرح عفاف و حجاب در 120 اداره همدان

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان گفت: اجرای طرح عفاف و حجاب در 120 اداره همدان انجام شده است.

اجرای طرح عفاف و حجاب در 120 اداره همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، در نخستین گردهمایی ملی تذکر لسانی در سال جدید که به صورت ویدئوکنفرانس در سالن جلسات مخابرات همدان انجام شد، محمدجواد بیات اظهار داشت: در استان همدان 100 هزار نفر با موضوع امر به معروف با محوریت تذکر لسانی آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه بیش از یکصد کارگاه آموزشی به صورت تخصصی به اقشار مردم در سراسر استان همدان آموزش می‌دهند، افزود: 400 هیئت مذهبی در طرح ملی تذکر لسانی شرکت کرده‌اند و برنامه‌های متنوع خود را در راستای ترویج فرهنگ تذکر لسانی انجام می‌دهند.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با اشاره به اینکه سه شهر بهار، کبودراهنگ و تویسرکان از شهرهای منتخب استان همدان در این طرح هستند، خاطرنشان کرد: شهرستان بهار از مجموع 110 شهر به عنوان پایلوت کشوری تذکر لسانی انتخاب شد که طی سه سال اخیر، طرح تذکر لسانی در این شهرستان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه 350 آموزشگاه در استان فعالند، ابراز داشت: سرکشی از آموزشگاه‌های آموزش و پرورش در مناطق مختلف توسط شورای چهارگانه ستاد احیای استان، آموزش و پرورش، سازمان دانش‌آموزی و هیئت امناء مدارس  و اولیاء دانش آموزان در 10 نوبت انجام شده است.

بیات با اشاره به اینکه اجرای طرح عفاف و حجاب در 120 اداره انجام شده است، افزود: این طرح در دو نوبت اجرا شده و نتیجه آن را استاندار پیگیری می‌کردند و نوبت سوم آن نیز برگزار شده که در ستاد صیانت از حقوق شهروندی در حال ارزیابی است.

وی اظهار داشت: با توجه به درخواست و استقبال گرم مردم از اجرای طرح تذکر لسانی اجرای این مانور و طرح در 38 منطقه همدان صورت گرفته است.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر همدان خاطرنشان کرد: موضوع تذکر کتبی در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته و به استانداری‌های سراسر کشور ارسال شده است.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و همچنین استفاده از ظرفیت‌های دیداری و شنیداری استان همدان (صدا و سیما و نشریات) در راستای ترویج تذکر لسانی باید در اولویت برنامه‌ها باشد.

بیات با بیان اینکه وجود رسانه موجب بسترسازی مناسب برای اجرای طرح تذکر لسانی در استان می‌شود، اظهار داشت: روزنامه‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی به منظور پوشش خبری و فضاسازی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر با محوریت طرح تذکر لسانی می‌تواند به صورت ویژه فعالیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین معروفات ما بحث انتخابات است، خاطرنشان کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراها از تمام ظرفیت‌های خود و مشارکت مردم، در دعوت، تشویق، تهییج آحاد مردم مبنی بر حضور حداکثری ورود پیدا خواهد کرد.

همچنین در این گردهمایی رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بهار به برنامه‌های انجام شده در این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری منظم جلسات در راستای طرح تذکر لسانی، آموزش 12 هزار و 154 نفر از طریق عمومی و 2 هزار و 500 نفر در آموزش‌های خصوصی از دیگر برنامه‌ها بوده است.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا تشکیل 47 پایگاه امر به معروف و نهی از منکر، تشکیل 15 شورا در ادارات، نصب تابلو مخصوص تبلیغ و ترویج در ادارات و پایگاه‌های مقاومت بسیج روستاها، برگزاری کلاس درس اخلاق به صورت متوالی در دو سال گذشته را از دیگر برنامه‌های انجام شده در ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بهار عنوان کرد.

همچنین در این گردهمایی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان تویسرکان با بیان گزارش عملکرد این شهرستان در ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: بیش از 500 نفر از اساتید دانشگاه‌ها، دانشگاهیان و نخبگان بسیجی شهرستان با طرح تذکر لسانی آشنا شدند.

اصغر مجیدی با بیان اینکه این طرح از دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان آغاز شد، افزود: آنها مأموریت پیدا کردند بعد از تشکیل 16 کمیته، افراد را شناسایی و به ستاد معرفی کنند که طبق این برنامه هر کمیته‌ای متناسب با وظیفه‌اش بین 25 تا 30 نفر را معرفی کردند.

وی تصریح کرد: این آموزش‌ها توسط این افراد به اصناف، سازمان تاکسیرانی، دانشگاه‌ها و هیئت‌های مذهبی ارائه دادند که برای اکثر افراد تازگی داشت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تویسرکان تشکیل 48 هیئت امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه‌های محلی، تشکیل 12 شورا در ادارات، تذکر لسانی نسبت به شناسایی مضرات استفاده از ماهواره را از توفیقات ستاد امر به معروف و نهی از منکر تویسرکان دانست.

 انتهای پیام/2499/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول