اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین هم‌اندیشی بومی‌سازی صنعت حفاری مطرح شد

روایت آیت‌الله موسوی‌جزایری‌ از پیشرفت ایران در صنایع حفاری بعد از پیروزی انقلاب

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، صنعت حفاری ایران که کاملا به بیگانگان وابسته بود به نقطه صفر رسید و نیروهای اصلی این صنعت که کارفرما بودند از کشور خارج شدند.

روایت آیت‌الله موسوی‌جزایری‌ از پیشرفت ایران در صنایع حفاری بعد از پیروزی انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سید‌محمدعلی موسوی‌جزایری در نخستین هم‌اندیشی بومی‌سازی صنعت حفاری که ظهر امروز در تالار مجتمع فرهنگی رفاهی ملی حفاری تشکیل شد اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، صنعت حفاری ایران که کاملا به بیگانگان وابسته بود به نقطه صفر رسید و نیروهای اصلی این صنعت که کارفرما بودند از کشور خارج شدند.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب قصد از بین بردن این صنعت را در ایران داشتند ادامه داد: آنها با یک حرکت غیرصادقانه و خائنانه دستگاه‌های پیشرفته‌ای را که مشابه آن در منطقه وجود نداشت را از کشور خارج کردند و حتی قصد از بین بردن نقشه‌های میادین بزرگ نفتی را داشتند که موفق نشدند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان افزود: بنیانگذار انقلاب که از این ظلم ناراحت شده بودند شخصا مداخله کردند و فرمودند «همین نیرویی که داریم کافی است، توان‌ها را روی هم قرار دهید شما پیروزید»، بعد از آن نیروهای مومن ملی حفاری با اتکا به خدا کار خود را آغاز کردند.

وی اضافه‌کرد: از نقطه صفر با سرمایه‌ای از امید آغاز به کار شد و شش دکل حفاری قبل از انقلاب، امروز به 70 دکل فعال رسیده است و به سمت یک آینده روشن و موفقیت‌آمیز در حرکت هستیم.

موسوی جزایری با بیان اینکه با همت‌های قوی می‌توان موانع را برطرف کرد عنوان کرد: همت‌های بلند انسان‌هایی که اراده قوی دارند اگر با هم ادغام شود می‌توانند بزرگترین کارها را انجام دهند و قله‌های بلند را فتح کنند.

وی افزود: باید قدری تامل کنیم که آیا راهی را که طی کرده‌ایم ما را به قله رفیع و بزرگترین هدف‌ها رسانده است، مسلما نرسیده‌ایم و تا رسیدن به قله خودکفایی و استقلال فاصله داریم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در خصوص با راه‌های رسیدن به خودکفایی خاطر نشان‌کرد: باید فکر اینکه از غرب کمک بگیریم را نداشته باشیم، بلکه باید در این فکر باشیم که در منطقه به نیرویی تبدیل شویم که کشورهای دیگر به ما اتکا کنند و تکیه گاهی برای آنها باشیم.

انتهای پیام/72011/ش‌30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول