اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

خودکفایی کشور به کارگران بستگی دارد

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: خودکفایی کشور به خصوص در عرصه‌های حساس به تلاش کارگران بستگی دارد.

خودکفایی کشور به کارگران بستگی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله علی اسلامی امروز در همایش گرامیداشت روز بسیج کارگری و یادواره 300 شهید کارگر که در حسینیه شهید مطهری سپاه صاحب‌الامر (عج) برگزار شد، اظهار داشت: به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) مبدأ کارگری خداوند متعال است.

وی افزود: عامل در کائنات و کسی که در کائنات و سرشت خلقت تاثیر می‌گذارد، خداوند است که با عنوان عامل از او یاد می‌شود و چقدر زیباست که بین کارگران و خداوند علاوه بر نسبت‌های متداول نسبت عامل بودن نیز وجود دارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه کارگر از دیدگاه دین عنوان کرد: نسبتی که بین خداوند که مبدأ کارگری است و کارگر؛ نسبتی تحسین برانگیز است و شما کارگران باید قدر این جایگاهی که دارید را بدانید و آن را حفظ کنید.

اسلامی افزود: در دوران پیامبر اکرم، رسول اکرم (ص) خم شد و دست کارگر را بوسید و فرمود دست کارگر دستی است که خداوند آن را دوست دارد.

وی اضافه کرد: بنا بر این با دقت در نسبت و عمل رسول اکرم (ص) جایگاه والا و قابل تحسین کارگر برای همه روشن می‌شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کارگر و جمع عاملان محوریت بالایی از ابزار را در اختیار دارند و اگر کارگران نبودند مبدأ کارگری خداوند متعال زیر سئوال می‌رفت.

اسلامی افزود: اینکه می گوییم خداوند روزی‌رسان است به این معنا نیست که روزی‌رسان بودن خداوند بدون عامل و سبب ظاهری و مشخص روزی‌رسان است بلکه روزی‌رسان بودن خداوند با عاملیت کارگران محقق می‌شود.

وی اضافه کرد: بنا بر این می‌توانیم بگوییم که خداوند روزی‌رسان است اما واسطه این روزی و خیرات هستی جمع کارگران زحمت کش هستند و روزی خداوند بدون شما کارگران به کسی نمی‌رسد و اگر رسید استثنا است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه کارگران از دیدگاه دنیوی گفت: از دیدگاه دنیوی نیز در دوران انقلاب دیدیم که کارگران علاوه بر اینکه منزلت شرعی و الهی دارند، موجب شدند که این انقلاب به پیروزی برسد.

اسلامی افزود: پس از پیروزی انقلاب نیز در دوران جنگ، بسیج کارگری اجازه نداد حتی لحظه‌ای جبهه‌های جنگ حق علیه باطل خالی بماند.

وی اضافه کرد: شهدای کارگری با حضور پررنگ و گسترده خود در جبهه‌ها تا آخرین قطره خون خود در برابر دشمنان ایستادگی کردند و اجازه هیچ گونه تجاوزی به بیگانگان ندادند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حدود 15 هزار شهید از قشر کارگر در سطح کشور و 300 شهید در استان قزوین حکایت از این حقیقت دارد که اگر باز هم جبهه‌ها نیاز به حضور کارگران داشت از هیچ گونه جهادی دریغ نخواهند کرد.

اسلامی عنوان کرد: شما کارگران اگر در 15 خرداد 42 حضور داشتید امام خمینی (ره) دستگیر و زندانی نمی‌شد همان طور که در 22 بهمن 57 با حضور گسترده خود اجازه ندادید امام راحل تبعید و زندانی شود و با ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های خود انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندید.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی خودکفا شدن ملت ایران هر روز محسوس‌تر و نمایان‌تر می‌شود، گفت: اگر در روزهای نخست پیروزی انقلاب امام راحل از شما خواستند جبهه‌ها را پر کنید و اطاعت کردید، امروز رهبر معظم انقلاب از شما می‌خواهد در تولید ملی تلاش کنید و در اقتصاد معیشتی به حداکثر خودکفایی برسید.

انتهای پیام/77010/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول