اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در بناب:

ایران امسال 2000 مگاوات برق هسته‌ای تولید می‌کند/ خودکفایی در تولید مواد سوخت هسته‌ای

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از تلاش برای تولید 2 هزار مگاوات برق هسته‌ای تا پایان امسال خبر داد.

ایران امسال 2000 مگاوات برق هسته‌ای تولید می‌کند/ خودکفایی در تولید مواد سوخت هسته‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، فریدون عباسی یکشنبه شب در جمع مسئولان محلی و کارکنان مجتمع پژوهشی کاربرد پرتوهای شمال‌غرب کشور در بناب با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم تولید 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای در طول پنج سال آینده اظهار کرد: تا امروز یک هزار مگاوات برق هسته‌ای در کشور تولید شده و درحال اجرای آزمایشی است.

وی افزود: درحال حاضر بسترهای لازم و تجهیزات مورد نیاز برای این کار در داخل کشور آماده می‌شود و در صورتی که محدودیت تأمین منابع مالی وجود نداشته باشد، قادر خواهیم شد امسال به این تعهد عمل کنیم.

عباسی سپس با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه‌های کشور در زمینه پیشبرد اهداف و مأموریت‌های سازمان انرژی اتمی ایران گفت: دانشگاه‌ها باید با توجه به نیازهای اساسی کشور قدم‌های علمی و عملی بردارند که با همکاری یکدیگر به نیازهای جامعه پاسخ دهند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین اظهار کرد: اگر دیدگاه صادرات به بازار جهانی نداشته باشیم، محکوم به شکست هستیم، بنابراین باید با برندهای برتر و استاندارد در بازارهای جهانی حاضر شویم.

عباسی در ادامه با تأکید بر تغییر روش‌های سنتی نگرش علمی و مدیریتی در کشور گفت: در همین راستا سازمان انرژی اتمی ایران قصد دارد با صدور کارت شناسایی این سازمان برای افراد متفکر علمی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور فضا را برای جلب مشارکت و همکاری آنها با سازمان انرژی اتمی فراهم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کشور در زمینه تولید مواد سوخت هسته‌ای به خودکفایی رسیده و حتی می‌تواند صادرات خدمات تخصصی داشته باشد؛ خاطرنشان کرد: هم اکنون درحال توسعه تولید محصولات رادیو دارو هستیم و دراین زمینه علاوه بر تأمین نیاز بیمارستانهای داخل کشور، به کشورهای همجوار و خاورمیانه صادر می‌کنیم.

فریدون عباسی همچنین از امکان احداث و راه‌اندازی راکتور هسته‌ای تحقیقاتی در مجتمع پژوهشی بناب درآینده خبر داد و گفت: درصورتی که مطالعات و شرایط مورد نیاز جواب مثبت بدهد، راکتوری از نوع استخری که بی‌خطر و صرفاً تحقیقاتی است، دراین مجتمع نصب خواهد شد.

انتهای پیام/60004/ق40/پ3033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول