اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شورای هیئت‌های مذهبی ستاد احیاء امر به معروف همدان:

تذکر لسانی محدود به مراسم‌های مذهبی نشود

معاون شورای هیئت‌های مذهبی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر همدان گفت: تذکر لسانی و فریضه معروفات نباید فقط محدود به مراسم‌های مذهبی در ایام و مناسبت‌های خاصی شود.

تذکر لسانی محدود به مراسم‌های مذهبی نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدژرضا بهمنی‌پور در همایش حماسه سیاسی و تذکر لسانی شورای امر به معروف و نهی از منکر هیئت‌های مذهبی همدان با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی که در طول سال در هر مناسبتی در اعیاد و سوگواری‌ها برنامه‌ای دارند ابتدا به احیاء معروفات توجه می‌کنند، اظهار داشت: شورای امر به معروف و نهی از منکر در هیئت‌های مذهبی همدان با عضویت سه نفر از هر هیئت تشکیل شده و با برپایی جلساتی در محلات مردم را در خصوص اجرای فریضه معروفات توجیه می‌کنند.

وی افزود: در سال گذشته بیش از هزار و 500 روحانی به عنوان مبلغ در سطح شهرستان همدان برای ترویج فرهنگ تذکر لسانی و معروفات اعزام شدند و تذکر لسانی با زبان خوش و ملایم را مدنظر قرار دادند.

معاون شورای هیئت‌های مذهبی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر همدان در ادامه با بیان اینکه در تمامی جلسات و برنامه‌ها، سخنرانان و مداحان باید چند دقیقه‌ای را به احیاء فریضه معروفات اختصاص دهند، بیان داشت: تذکر لسانی نباید فقط به مراسمات مذهبی در ایام و مناسبت‌های خاصی محدود شود چون امام حسین(ع) برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

وی با اشاره به این که شعائری که در سطح شهر بر روی بنرها و پرده‌ها نصب می‌شود در راستای احیاء معروفات در مناسبت‌های مذهبی است، تصریح کرد: در نصب بنرها و پرده‌ها باید دقت شود که موضوع امر به معروف و نهی از منکر در ابتدا پرداخته شود.

در این مراسم مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه تذکر لسانی گاهی اوقات از زبان یک کودک بر خلیفه جور هم تأثیر می‌گذارد، گفت: امام جواد(ع) در زمان کودکی خود خلیفه را با زبانی شیوا تذکر لسانی می‌داد.

حجت الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه افزود: تاثیر زبان خیلی بیشتر و برنده‌تر از شمشیر است و خداوند در قرآن از نوح نبی می‌خواهد که برای هدایت گناهکاران نزد آنها برود و با زبان خوش با آنها سخن بگوید.

وی تصریح کرد: در چند هفته اخیر مسائل سیاسی، نظام را نگران کرده بود اما رهبر معظم انقلاب با تدبیر، هوشمندی و به موقع مسائل را طرح کردند و درحالی که همه که فکر می‌کردند ایران در مقطع انتخابات دچار فتنه خواهد شد، اتفاقی رخ نداد.

انتهای پیام/89019/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول