اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف آذربایجان غربی اعلام کرد

عزم جدی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ترویج فرهنگ عفاف

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب فاطمی عزم جدی دارد.

عزم جدی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ترویج فرهنگ عفاف

احد مهرمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن اشاره به آثار مخرب وضع نا به سامان حجاب در کشورمان، اظهار داشت: اقدامات مهم توسط این نهاد، در سال‌های گذشته صورت گرفته، ولی همچنان نیازمند کارهای اساسی در این زمینه هستیم.

وی ضمن اشاره به وضعیت نا به سامان حجاب و کمرنگ شدن عفاف در جوامع کنونی و خصوصاً کشورمان، درباره علل اصلی گرایش جوانان به بدحجابی، عنوان کرد: نبود درک درست از مبانی و ارزش‌های دینی در عامه مردم و نبود ساختارهای مناسب در ارگان‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط برای حفظ و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، از عمده عوامل گرایش جوانان کشورمان به بدحجابی و بی‌عفتی است.

مهرمند در کنار اشاره به کمرنگ شدن باورهای دینی در بین قشر جوان، به ترویج بی‌حجابی در رسانه‌ها و تهاجم فرهنگی در این رابطه نیز اشاره کرد.

وی به انتقال اطلاعات و شکل‌دهی افکار عمومی در توسعه و تغییر فرهنگ و تمدن بشر امروزی از طریق وسایل ارتباط جمعی مانند مجله، رادیو، تلویزیون، سینما، اینترنت و تلفن همراه اشاره کرد و از کم توجهی مسئولان فرهنگی و تبلیغی در اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ابراز تأسف کرد.

مهرمند ضمن اشاره به آثار و عواقب بدحجابی‌ در جوامع، تصریح کرد: در جامعه‌ای که حریم حجاب و عفاف در آن حفظ نشود، تحریک دائمی جوانان در آن پدیده‌ای دور از انتظار نخواهد بود.

وی ادامه داد: بدیهی است در چنین جامعه‌ای به جای آن که شور و انرژی جوان صرف نوآوری‌ها، کار و تلاش سازنده شود، این فرصت طلایی در راستای ارضای مسائل حاشیه‌ای به تباهی کشیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از هم پاشیده شدن پیمان‌ مقدس زناشویی، قتل‌ و خودکشی و جنایات، اعتیاد و افسردگی‌ جوانان و فسادهای اخلاقی از عواقب سوء بدحجابی‌ها است.

مهرمند ضمن اشاره به وظیفه خطیر رسانه ملی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، تصریح کرد: با توجه به اینکه رسانه‌ها تأثیرگذارترین وسایل ارتباط جمعی از نظر فرهنگی، روانی، اجتماعی، اعتقادی و ارزشی هستند، تحول در گیرایی برنامه‌های مفید رسانه ملی، می‌تواند تا حدودی عرصه را برای مروجان اصلی بی‌حجابی‌ها در جوامع غربی تنگ‌تر کند.

مهرمند از اقدامات ویژه معاونت فرهنگی ستاد احیای امر به معروف استان در راستای ترویج فرهنگ عفاف در جامعه اشاره کرد و اعلام کرد: آموزش حضوری در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها، انجمن‌های اولیا و مربیان و ادارات و ترویج غیرمستقیم این فرهنگ در رسانه‌ها، در کنار چاپ بروشورها و چاپ و نصب پوستر و بنر و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با موضوع عفاف و حجاب و فعالیت‌های هنری به صورت فیلم، تیزر و زیرنویس از اقدامات ویژه این نهاد در این رابطه هستند.

وی همچنین از تداوم طرح پایداری در میان دختران نوجوان با عنوان طرح ریحانه‌النبی، در سال‌های گذشته توسط این نهاد در سطح استان خبر داد.

انتهای پیام/61001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول