اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور عنوان کرد

امر به معروف و نهی از منکر نسخه شفابخش برای دردهای جامعه

معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: درمان تمامی دردهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... تنها با احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ممکن می‌شود.

امر به معروف و نهی از منکر  نسخه شفابخش برای دردهای جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام و المسلمین جواد صادق‌زاده در همایش آمرین به معروف و ناهیان از منکر ادارات و کارخانجات و شورای اصناف و هیئت‌های مذهبی در سالن شهدای پاسدار سپاه کاشان اظهار داشت: نهادینه شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در گام نخست توجه به معرفی صحیح این فریضه را طلب می‌کند.

وی افزود: ما هنوز نتوانسته‌ایم این فریضه را به صورت صحیح به جامعه معرفی کنیم و هیچ اثری و ردپایی از امر به معروف و نهی از منکر را نمی‌توان در مجلات، روزنامه‌ها، سایت‌ها و سایر شیوه‌های اطلاع‌رسانی مشاهده کرد.

به گفته وی، در قرآن فقط یک آیه برای حج نازل شده است اما برای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قریب به 300 آیه نازل شده است که این نشانه اهمیت این فریضه الهی است.

معاون اداره‌ها و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور تأکید کرد: اگر ملت ایران اسلامی، می‌خواهد امت برتر برای دنیا محسوب شود باید امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان الگو به جهان معرفی کند.

صادق‌زاده، از امر به معروف و نهی و از منکر به عنوان یک فریضه حاکم نام برد و از نبود توجه کافی به جایگاه این واجب الهی در جامعه اسلامی ابراز تأسف کرد.

وی سپس با اشاره به گستره وسیع اسلام در آغاز نشر آن در جهان خاطرنشان کرد: در صدر اسلام، در شرایطی که 70 درصد اسلام در جهان پیاده شد همه دنیا را در تسخیر خود درآورد و هشت قرن بر آندلس حکومت کرد.

معاون اداره‌ها و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور متذکر شد: زمانی که دنیا در قعر توحش زندگی می‌کرد مردم آندلس به دلیل مزین بودن به دین مبین اسلام، برترین و متمدن‌ترین مردم دنیا به شمار می‌رفتند.

در ادامه این مراسم، معاون اداره‌ها و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان بیان داشت: این دو فریضه که امام راحل از آن به عنوان دو فریضه مهم و واجب نام برد، بعد از سال‌ها هنوز در هاله‌ای از مظلومیت قرار دارد.

محمد رضوان‌نژاد یادآور شد: اگر اصحاب پیامبر(ص) امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌دادند حضرت علی(ع) خانه‌نشین نمی‌شد و حضرت فاطمه(س) به شهادت نمی‌رسید.

وی افزود: بی‌توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر باعث شد تا حضرت علی(ع) از رأس حکومت دینی پایین آورده شود و افرادی جای او را بگیرند که لیاقت حکومت نداشتند و بنابراین آنچه که نباید، برای اسلام ناب به وقوع بپیوندد.

رضوان‌نژاد همچنین اذعان داشت: وقتی از امر به معروف و نهی از منکر در جامعه غفلت می‌شود مشکلات جامعه به چندین برابر افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه، فلسفه امر به معروف و نهی از منکر دلسوزی و برقراری محبت با طرف مقابل است افزود: چنانچه با این شیوه امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد جامعه به سمت اصلاح پیش می‌رود.

انتهای پیام/2406/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول