اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد احیای کردستان:

امر به معروف حرکت در مسیر صحیح اسلام است

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان با اشاره به لزوم توجه بیشتر بر ادای این فریضه، اجرای کامل آن را حرکت در مسیر صحیح اسلام دانست.

امر به معروف حرکت در مسیر صحیح اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام محمد حسینی شاهرودی ظهر امروز در نشست شهرداران و مسئولان فرهنگی استان با مدیریت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان با یادآوری سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان به فرمایشات ایشان مبنی بر فرهنگی بودن کردستان اشاره کرد و افزود: باید در زمینه تحقق این مسئله بیش از گذشته تلاش کنیم.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص پایان نگاه امنیتی به استان کردستان و لزوم اقدامات فرهنگی و سرمایه‌گذاری در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: کردستان توانایی الگو شدن در ابعاد گوناگون از جمله فرهنگی برای کل کشور را دارد و حتی می‌تواند در زمینه علمی و فرهنگی در جهان پیشتاز باشد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان با بیان اینکه وجود اختلاف‌نظر در مسائل علمی زمینه‌ساز رشد کشور می‌شود، اظهار کرد: کردستان در تولید علم در همه زمینه‌ها ظرفیت بالایی دارد و در کار فرهنگی نیز می‌تواند موفق عمل کند.

شاهرودی با بیان لزوم تغییر در نگاه فرهنگی تصریح کرد: پشت هر پیشرفت اجتماعی فکر و نظری نهفته است و باید در خصوص رشد و ارتقای فرهنگ تلاش جدی شود.

وی با اشاره به اینکه باید همه‌ چیز در جامعه بر مبنای ارزش‌های اسلامی شکل بگیرد، تأکید کرد: لازم است در همه زمینه‌ها خدامحوری و فرهنگ دینی نمود پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اهمیت و نقش فعالیت شهرداری‌ها در این خصوص گفت: نمادهای شهرها باید اسلامی و فرهنگی باشد.

شاهرودی با بیان اینکه امر به معروف یک قانون و فریضه الهی است که باید در جامعه به بهترین شکل ممکن نهادینه شود، اظهار کرد: امر به معروف حرکت صحیح در مسیر اسلام است.

وی برابری در قانون، برقراری عدالت و تنظیم روابط اجتماعی براساس الگوها و هنجارهای دینی را نیاز ضروری جامعه عنوان کرد و گفت: اگر شادی‌ها از کانال صحیح خود هدایت شده و با رعایت موازین اسلامی باشد هیچ منعی برای آن وجود ندارد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان توجه به بخش‌هایی از این فریضه مانند پرداخت زکات را نیکو و پسندیده عنوان کرد و گفت: اگر پرداخت زکات در جامعه افزایش یابد، بودجه شهرداری‌ها برای کار در زمینه‌های فرهنگی از جمله ساخت مسجد بالا رفته و توان اجرای برنامه‌های مطلوب‌تر وجود خواهد داشت.

شاهرودی با تأکید بر اینکه توسعه باید در تمام زمینه‌ها از جمله فرهنگی و دینی متعادل باشد، خاطرنشان کرد: در این صورت شهری سالم همراه با شهروندانی برخوردار از سلامت و امنیت روان خواهیم داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان ویژگی‌های یک مسئول اسلامی تصریح کرد: بستر‌سازی برای اجرای فریضه امر به معروف و تشویق و ترغیب مردم به اقامه نماز از جمله این صفات بارز است که در نهایت موجب از بین رفتن ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان با اشاره به اینکه شهرداری‌ها توان بالایی در فرهنگ محور بودن جامعه دارند، خاطرنشان کرد: با استفاده از این ظرفیت‌ها تغییر فرهنگی از وضعیت مناسب به ایده‌آل شکل خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام شاهرودی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ مسئولان جامعه اسلامی دست در دست یکدیگر به منظور تحقق هر چه بیشتر فریضه امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند.

انتهای پیام/79012/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول