اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قم:‌

امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ‌سازی شود

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم اظهار داشت:‌ باید امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ‌سازی شود و در جامعه اسلامی بی‌تفاوتی افراد نسبت به مسائل اجتماعی برچیده شود.

امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام علی سلیم‌زاده عصر امروز در رزمایش پیروان مولا امیرالمؤمنین با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت:‌ نخستین حکمت لقمان حکیم نماز بود و بعد از آن او فرزندش را به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر توصیه کرد.

وی اضافه کرد:‌ در مسیر امر به معروف و نهی از منکر مشکلات فراوانی وجود دارد‌ اما وظیفه انسان در این موارد صبر کردن است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قم انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را دارای ثواب فراوانی دانست و افزود:‌ شخصی که امر به معروف و نهی از منکر کند‌ جانشین خدا است. اگر می‌خواهیم بلا بر ما نازل نشود باید این فریضه را انجام دهیم و مستجاب نشدن دعاهای ما به این دلیل است که اهل امر به معروف و نهی از منکر نیستیم.

وی با اشاره به شرایط وجوب امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت:‌ برای انجام امر به معروف و نهی از منکر گناه باید علنی باشد و شخص عالمانه و از روی عمد گناه کند و عذری هم نداشته باشد.

سلیم‌زاده اضافه کرد: باید امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ‌سازی شود و در جامعه اسلامی باید به من چه و به تو چه برداشته شود. البته باید از دین جلو نرویم و مرحله سوم امر به معروف و نهی از منکر به عهده حکومت دینی است.

انتهای پیام/2258/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول