اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام محی‌الدین طاهری:

تلاش فتنه‌گران در فارس بیشتر از سایر نقاط است

رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در فارس گفت: دشمن دست از فتنه بر نمی‌دارد و تلاش آنان در استان فارس نیز بیش از جاهای دیگر است.

تلاش فتنه‌گران در فارس بیشتر از سایر نقاط است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس حجت‌الاسلام محی‌الدین طاهری در جلسه تودیع و معارفه دبیران قدیم و جدید کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان فارس اظهار داشت: پایه هر چیز ما از مسجد است و اگر امروزه دنیای غرب به این نتیجه رسیده که می‌خواهد مدیریت مساجد دنیا را به دست بگیرد خوب فهمیده است، اما ما هنوز به جایگاه واقعی مسجد پی نبردیم و آن را نشناخته‌ایم.

وی با توجه به آیات 18 و 19 سوره توبه که در مورد مساجد آمده است گفت: با توجه به مجادله یا محاجه‌ای که بین امیر مومنان علی (ع) و دو نفر دیگر در محضر رسول‌الله (ص) و درباره ایمان به خدا و خدمت به خانه خدا پیش آمده، آیه «أَجَعَلْتُمْ سِقَایَةَ‌الْحَاجِّ و عِمَارَةَ الْمَسْجِدِالْحَرَامِ کَمَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ‌الْآخِرِ وَ جَاهَدَ فِی‌سَبِیلِ‌اللَّهِ، لَا یَسْتَوُونَ عِنْدَاللَّهِ»، و به نظرم اگر آیه قبل را «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَاللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ‌الْآخِرِ وَ أَقَامَ‌الصَّلَاةَ وَ آتَى‌الزَّکَاةَ وَ لَمْ یَخْشَ إِلَّا‌اللَّهَ» نازل شد.

طاهری ادامه داد: اگر این آیات را به تنهایی معنی کنیم شاید قسمتی از مصداق یعمر، ساخت مسجد و احداث آن است، اما اگر بخواهیم همراه با آیه بعد معنی کنیم به نظر می‌رسد که بحث بسیار مافوق این چیزهاست.

رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در فارس اضافه کرد: چرا این آیه بعد از آن آیه آمده و چرا در ادامه آیه، جمله «لَایَسْتَوُونَ» آمده است و می‌بینیم که ایمان به  خدا و روز قیامت و جهاد فی‌سبیل‌الله اگر بنا است پایه‌گذاری شود ، تنها از طریق مسجد امکانپذیر می‌شود.

وی در ادامه گفت: تنها مکانی که می‌تواند این سه معنی را (ایمان به خدا و روز قیامت و جهاد فی‌سبیل‌الله) به صورت جامع بیان کند، مسجد است.‌

رئیس هیئت امنای حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین (ع) ابراز داشت: شروع حرکت و تشکیل حکومت پیامبر اکرم (ص)، از مسجد و در اصل مسجدالنبی مرکز حل و فصل تمام امور جامعه است و اگر آیات 18 و 19 سوره توبه را کنار یکدیگر بگذاریم می‌بینیم که پایه هر چیز ما از مسجد است.

طاهری با اشاره به فتنه 88 و گسترش آن در استان فارس تصریح کرد: همگی می‌دانیم که در فتنه 88 معضل در هر جای کشور بود، اما در فارس به ویژه در شیراز بیشتر بوده و یکی از پایه‌های فتنه در این استان، بعضی از مساجد بود که ایجاد دودستگی و فاصله کرد.

دبیر اجرائی جامعه روحانیت شیراز با تشکر و قدردانی از زحمات کانون‌های فرهنگی مساجد، اظهار داشت: در مقابل نقشه‌هایی که دشمنان ما حدود 20 تا 25 سال کشیده‌اند، اقدامات صورت گرفته بسیار کم است.

وی افزود: دشمن دست از فتنه برنمی‌دارد، تلاش در استان فارس نیز بیش از جاهای دیگر است، از این رو از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان مربوط انتظار داریم که استان فارس را با استان خراسان رضوی یا اصفهان مقایسه نکنند، چراکه ظرفیت‌هایی از فتنه در این استان هنوز ریشه‌کن نشده است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در فارس گفت: تصور نکنید که در فارس هر چیز وجود دارد، در حالی که این استان در بسیاری از موارد محروم است و باید به آن رسیدگی کرد.

وی اضافه کرد: مقالم معظم رهبری فرمودند که فارس در قله قرار دارد و شخصیت‌های بزرگی در آن پرورش یافته و به جامعه تحویل داده شده است که باید این ظرفیت‌ها را به روز کرد و به آن بیش از پیش توجه داشت.

انتهای پیام/2448/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول