اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران:

کانون‌های وکلا نهاد غیرسیاسی مدافع حق ملت است

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران اسکودا گفت: کانون‌های وکلا در تمام نقاط کشور مجموعه‌ای مدنی و مدافع حق مردم بدون ورود به حوزه‌های سیاسی و یا برخی مباحث حاشیه‌ای است.

کانون‌های وکلا نهاد غیرسیاسی مدافع حق ملت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی مندلی‌پور عصر امروز در آغاز همایش سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در مجتمع فدک اردبیل اظهار داشت: قرار نیست این مجموعه‌ها کار سیاسی و یا برخی حرکت‌های حاشیه‌ای را انجام دهند، بلکه کانون‌های وکلای دادگستری نقش خود را به عنوان یک نهاد مدنی مستقل و غیرسیاسی در دفاع از حقوق فردی و اجتماعی آحاد مردم انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: ‌اعضای این کانون‌ها در دفاع از مصالح و منافع مملکت در ورای سرزمین ایران به نحو احسن انجام وظیفه می‌کنند.

مندلی‌پور خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان به خواسته وکلا توجه داشته باشند و انتظار این است که این خواسته‌ها را در چارچوب قانونی جامه عمل پوشانده و برآورده کنند.

این مسئول اضافه کرد: گاه با طرد و عدم توجه مسئولان در دفاع از چنین مجموعه‌های مدنی روبه‌رو هستیم که به روی حقایق چشم بسته و گوش‌هایشان را هرگز به شنیدن حرف حق و قانونی نمی‌دهند؛ در حالی که باید از کیان وکالت به بهترین شکل دفاع شود.

وی، حفظ استقلال کانون‌های وکلای دادگستری را امری ضروری و خطیر توصیف کرد و ادامه داد:‌ با تصویب لایحه جامع وکالت رسمی نباید به استقلال کانون‌ها خدشه‌ای وارد شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران اسکودا یادآور شد:‌ این کار مسئولان دستگاه‌های قضایی است که در تصویب لایحه جامع وکالت رسمی حرکتی را انجام دهند تا استقلال این مجموعه خدشه‌دار نشده و بیش از گذشته مورد توجه و صیانت واقعی قرار گیرند.

مندلی‌پور با یادآوری اینکه با پیگیری‌های انجام شده و قول مسئولان به ویژه دستگاه قضایی امیدواریم استقلال کانون‌های وکلا حفظ شده و خدشه‌ای به سلامت و صلابت آنها وارد نشود، گفت: سعی شده رایزنی‌های لازم با مجموعه قوه مقننه به عمل آید تا نقش استقلالی کانون‌ها بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: در تمام دنیا پذیرفته شده است که اگر بخواهند قانونی را در مورد یک صنف و مجموعه‌ای وضع کنند با صاحب نظران آن مجموعه گفت‌وگویی را انجام می‌دهند که ضرورت دارد در این زمینه از نظرات و پیشنهادات کانون‌های وکلای دادگستری به بهترین شکل استفاده شده تا خدشه‌ای به این امر وارد نشود.

مندلی‌پور تصریح کرد: ‌همایش سراسری کانون‌های وکلا که برای بیستمین‌بار به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود، نقطه قوتی است تا قضات و وکلای پایه یک دادگستری بیش از هر زمان دیگر با هم‌اندیشی و همراهی حرکتی منسجم و مطلوب را در دفاع از حق و حقوق واقعی مردم انجام دهند.

انتهای پیام/62001/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول