اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان در بیانیه‌ای:

نامزدهای رد صلاحیت شده حرمت قانون و نظام را حفظ کنند

بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رد صلاحیت شدگان انتخابات اعلام کرد: این افراد حرمت قانون و نظام را حفظ کنند.

نامزدهای رد صلاحیت شده حرمت قانون و نظام را حفظ کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان، در نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان خطاب به کاندیداهای رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری آمده است: انقلاب شکوهمند اسلامی در چهارمین دهه از حیات طیبه خویش و در آستانه یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری بیش از گذشته در مصاف با دشمنان داخلی و خارجی، نیازمند همگرایی و وحدت کلمه همه اقشار و جریانات مؤثر سیاسی حول محور ولایت فقیه است و تقوای الهی، داشتن بصیرت و درک صحیح از شرایط حساس امروز کشور و جهان و بی‌توجهی به علقه‌های زودگذر فردی و گروهی، از شروط تحقق راهبرد اتحاد و حفظ آرامش است.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: همان گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند «شوراى نگهبان مطمئن‌ترین دستگاه و ارگانى است که انقلاب به نظام کشور بخشیده است و به طور کلى برای اطمینان از سلامت نظام، مهمترین و رساترین و فعالترین و مؤثرترین مجموعه‌ همین شوراى نگهبان خواهد بود. مسلما تضعیف و تخریب چنین مجموعه‌ای که اساس آن بر پایه تقوا بوده، حرکت اسلامی انقلاب را زیر سوال برده و به ناحق باعث تضعیف جایگاه نظام خواهد شد. چرا که بدون وجود شورای نگهبان و نظارت آن اصل انتخابات زیر سوال خواهد رفت و اعتبار خود را از دست خواهد داد.»

بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان در این بیانیه با تقدیر از زحمات بیش از سی و چند ساله این ارگان، همراهی و حمایت خود را با تصمیمات این شورا درباره تصویب قوانین و همچنین رد یا تایید صلاحیت افراد بر اساس موازین اسلامی و قانونی و حقوقی که ناشی از چینش مدبرانه ترکیب اعضای این شورا می‌باشد، اعلام و خاطرنشان کرده است: هر آنچه شورای نگهبان تصمیم بگیرد برای همگان لازم الاجرا بوده و باید به آن تمکین شود.

در ادامه نامه آمده است: به هر حال باید از شورای نگهبان که به حق حافظ هویت اسلامی نظام است تشکر کرد که جنگ‌های روانی و رسانه‌ای نام‌ها و سابقه‌ها باعث نشد که در بررسی احراز صلاحیت‌ها، ناتوانی جسمی بعضی کسان و تلاش دشمن برای فتنه‌ای جدید را در نظر نگیرد تا دشمن حداقل برای چند روزی و ایجاد فتنه‌ای جدید نیز خوشحال نشود.

در این نامه تاکید شده است: انتظار می‌رود نامزدهای انتخاباتی که به هر دلیلی احراز صلاحیت نشده‌اند، حرمت نهادهای قانونی کشور و نظام را رعایت کرده، و به رای و نظر شورای نگهبان برخواسته از قانون اساسی تمکین کرده و ضمن احترام گذاشتن به نظر این شورا، تلاش خود را در جهت بالابردن نشاط و شادابی در فضای انتخابات و مشارکت حداکثری مردم برای انتخاب اصلح واقعی از میان جمع معرفی شده از سوی شورای نگهبان متمرکز کنند.

بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان در پایان تصریح کرده است: ما دانشجویان بسیجی دانشگاه زنجان ضمن حمایت کامل از عملکرد شورای نگهبان در روند بررسی صلاحیت‌ها، اعلام می‌کنیم که قانون اساسی به عنوان میثاق ملی نقش همه قوا و مراکز نظارتی را به روشنی مشخص کرده و همانگونه که همه کاندیداها در هفته‌های اخیر تصریح کرده ا‌ند، نظر این شورا فصل‌الخطاب و لازم‌الاجراست.

انتهای پیام/73002/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول