اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نور:

تمام سلایق سیاسی در لیست انتخاباتی شورای نگهبان وجود دارد

امام جمعه نور گفت: در بین اسامی اعلام شده شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری، اصولگرایان و اصلاح‌طلبان دارای گزینه مشخص هستند.

تمام سلایق سیاسی در لیست انتخاباتی شورای نگهبان وجود دارد

حجت‌الاسلام عبدالرحمان باقرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نور با اشاره به نقش پررنگ شورای نگهبان در کشور اظهار داشت: همواره در طول تاریخ انقلاب شاهد حمایت‌های گسترده امام راحل عظیم الشان و رهبری از تصمیم شورای نگهبان به عنوان تنها نهاد تصمیم‌گیر بر فرایند انتخابات بوده و هستیم.

امام جمعه نور یکی از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی را مجموعه شورای نگهبان که متشکل از حقوقدانان منتخب و برجسته مجلس شورای اسلامی و فقهای جلیل القدر منصوب از سوی رهبری است، دانست و افزود: این مجموعه از پشتوانه‌های نظام است و در مواقع سخت به عنوان تنها فیلتر قابل قبول و قابل اعتماد برای جلوگیری از ورود عناصر ناشایست، ناسالم و ناتوان در بدنه تصمیم‌گیری و مدیریت اجرایی کشور بوده است.

وی با حمایت از شورای نگهبان درباره احراز صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: شورای نگهبان با حفظ امانتداری در عین رعایت قوانین موضوعه نظام اسلامی و شرایط مندرج در قانون اساسی به بررسی صلاحیت‌ها می‌پردازد و با توجه به ضرورت امکان حضور همه سلایق سیاسی، واجدان شرایط را به مردم معرفی می‌کند.

امام جمعه نور افزود: در بین اسامی اعلام شده سلایق مختلف سیاسی اعم از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان دارای گزینه مشخص است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

باقرزاده تصریح کرد: از آنجایی که همه نامزدها هنگام ثبت‌نام تمکین به قانون را سرلوحه کار خود قرار دادند انتظار می‌رود به این وعده خود به ملت عمل کنند و اگر قرار باشد نامزد عدم احراز صلاحیت شده مطالبات خود را از طریق غیرقانونی خواستار باشد و موجب اختلال در آرامش کشور شود، نخستین نشانه‌های قانون‌گریزی خود و عدم پایبندی به قانون را به نمایش گذاشته است و چنین شخصی قادر به مدیریت کشور بر مبنای قانون نخواهد بود.

وی در پایان ابراز داشت: همگان باید به تصمیم شورای نگهبان و قانون اساسی احترام بگذارند و از هر چیزی که سبب می‌شود دشمن سوءاستفاده کند بپرهیزند.

انتهای پیام/86023/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول