اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستاورد همایش ملی کارآفرینی در یزد

پیش‌نویس لایحه سازمان نظام کارآفرینی کشور تصویب شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، مهم‌ترین دستاورد همایش ملی کارآفرینی را تصویب پیش‌نویس لایحه سازمان نظام کارآفرینی کشور خواند.

پیش‌نویس لایحه سازمان نظام کارآفرینی کشور تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، امرالله فلاح‌زاده، ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: در این همایش چهار کمیسیون تشکیل شد که این کمیسیون‌ها شامل بررسی لایحه نظام کارآفرینی، کانون فعالان کارآفرینی، ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و ترویج برنامه و کارآفرینی بودند.

وی با تشریح برخی از وظایف سازمان کارآفرینان عنوان کرد: سازمان کارآفرینان کمک به دولت در تحقق اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای کشور در زمینه توسعه اقتصاد کارآفرینی مبتنی بر دانش کاربردی و نوآوری، کمک به یکپارچه‌سازی برنامه‌ها و فعالیت‌های مربوط به کارآفرینی، شفاف‌سازی و هدفمندسازی وظایف و مسئولیت‌های نهادی فعال در حوزه کارآفرینی را در برنامه دارد.

فلاح‌زاده همچنین کمک به شناسایی و هدایت کارآفرینان کشور، مشارکت با مراجع ذیربط در ارزیابی طرح‌های کارآفرینانه، کمک به تشکیل و توسعه نهادهای غیردولتی پشتیبان در حوزه ترویج و توسعه کارآفرینی و فراهم‌سازی زمینه همکاری بین نهادهای غیردولتی فعال در زمینه ترویج و توسعه کارآفرینی با دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادهای دولتی را از دیگر وظایف این سازمان برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اعضای هیئت عمومی این سازمان هفت عضو اصلی، دو عضو علی‌البدل و دو بازرس اصلی و یک بازرس علی‌البدل دارد، خاطرنشان کرد: نمایندگان کارآفرینان استان‌های یزد، لرستان، خراسان رضوی، قم، مرکزی، آذربایجان شرقی، مازندران هفت عضو اصلی و نمایندگان کارآفرینان استان‌های قزوین و خوزستان اعضای علی‌البدل شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد یادآور شد: نماینده کارآفرینان استان یزد توانست از 31 رای، 30 رای را برای عضویت در این شورا از آن خود کند.

وی با اشاره به سایر دستاوردهای این همایش ملی عنوان کرد: از بانک رفاه کارگران 50 میلیارد تومان به واحدهای نیمه‌تمام اختصاص یافت و مقرر شد مبالغی نیز به عنوان کمک‌های ماده ج بند 22 سیاست‌های اصل 44 پرداخت شود.

این مسئول اظهار داشت: در شورای رفاه تصمیم بر این شد تا کلیه سازمان‌های زیر پوشش اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حساب‌های خود را در بانک رفاه متمرکز کنند تا بتوانیم کارهای نیمه تمام را از طریق تسهیلات این بانک به اتمام برسانیم.

فلاح‌زاده بیان کرد: در حوزه تامین اجتماعی نیز مقرر شد تا داروخانه شبانه‌روزی برای کارگران راه‌اندازی شود ضمن اینکه دو درمانگاه شبانه‌روزی کارگران نیز ایجاد شود و سهم آورده بیمه‌شدگان در این مراکز کمتر از 25 درصد باشد و بقیه را دولت پرداخت کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به مصوبات این همایش در حوزه ورزشی کارگران افزود: در اردکان، میبد و تفت مجموعه ورزشی شامل سالن ورزشی، استخر، سالن بدنسازی، پیست اسکیت و زمین چمن فوتبال و در یزد دو مجموعه ورزشی شامل استخر شنا، بدنسازی، زمین چمن و سالن چند منظوره احداث شده و یا در حال احداث است.

وی یادآور شد: در بافق و ابرکوه نیز عملیات ساخت سالن‌ها آغاز شده و 50 درصد پیشرفت داشته است.

فلاح‌زاده خاطرنشان کرد: در مجموع برای تکمیل این طرح‌ها به یک میلیارد تومان بودجه نیاز است.

وی بیان کرد: در هرات و مروست نیز به دنبال مکان‌یابی هستیم و در سال 92 پروژه‌های ورزشی آماده احداث می‌شود.

بخش دیگری از این نشست به بررسی حوادث کار در سال گذشته اختصاص یافت.

فلاح‌زاده در این بخش عنوان کرد: در سال 90 در مجموع 309 نفر در حوادث کار مجروح شدند و این آمار در سال 91 در مجموع 196 نفر بود.

وی تصریح کرد: آمار حادثه‌دیدگان در واحدهای تولیدی و صنعتی استان یزد نسبت به سال 90 از کاهش 46 درصدی برخوردار بوده است.

انتهای پیام/2464/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول