اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان غربی:

72 هزار و 135 کارگاه زیر پوشش تأمین اجتماعی آذربایجان غربی هستند

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان غربی گفت: هم اکنون 72 هزار و 135 کارگاه زیر پوشش تأمین اجتماعی استان قرار دارند.

72 هزار و 135 کارگاه زیر پوشش تأمین اجتماعی آذربایجان غربی هستند

رضا وجدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن اشاره به جایگاه تأمین اجتماعی در میان کارگاه‌های استانی، اظهار داشت: هم اکنون تعداد کارگاه‌های تحت پوشش تأمین اجتماعی 72 هزار و 135 کارگاه است.

وی به تشریح مأموریت اصلی سازمان پرداخت و گفت: سازمان تأمین اجتماعی سازمان بیمه‌گر اجتماعی است که مأموریت اصلی آن زیر پوشش قرار دادن کارگران حقوق‌بگیر به صورت اجباری، اختیاری و مشاغل آزاد است.

وجدانی تصریح کرد: این سازمان با توجه به گستردگی مخاطبان آن، نقش اساسی در تحقق عدالت اجتماعی و توسعه پایدار کشور ایفا می‌کند.

وی تعداد کارگاه‌های زیر پوشش این اداره کل را حدود 72 هزار و 135 کارگاه برشمرد و خاطرنشان کرد: از این تعداد 48 هزار و 557 کارگاه فعال بوده و 23 هزار و 578 کارگاه نیمه فعال هستند.

وجدانی اظهار کرد: از میان کارگاه‌های فعال، 12 هزار و 646 کارگاه پیمانکاری و 35 هزار و 911 کارگاه را کارگاه صنوف تشکیل می‌دهند.

وی گفت: 29 درصد جمعیت کل استان و بیش از 50 درصد جمعیت شهری آن زیر پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند.

وجدانی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی، سازمان عمومی غیر دولتی است که عمده منابع مالی آن از محل حق بیمه‌ها و با مشارکت بیمه شده، کارگر و کارفرما تأمین می‌شود.

وی با بیان این مطلب، افزود: سازمان تأمین اجتماعی متکی به منابع دولتی نیست و اصول و منابع بیمه گری این سازمان به گونه‌ای تنظیم شده که بین اهداف اصلی آن و اهداف کلان نظام اقتصادی و اجتماعی کشور هم سویی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/61001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول