اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین دبیر ستاد احیاء امر به معروف همدان:

معروفات فقط مختص عرصه اخلاقیات نیست/ توجه به امر به معروف در تمام عرصه‌ها

جانشین دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر همدان گفت: فریضه معروفات فقط به عرصه اخلاقیات مختص نیست بلکه تمام عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را شامل می‌شود.

معروفات فقط مختص عرصه اخلاقیات نیست/ توجه به امر به معروف در تمام عرصه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدجواد بیات پیش از ظهر امروز در همایش تذکر لسانی، حماسه سیاسی شورای امر به معروف و نهی از منکر اصناف همدان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در حقیقت فرمان تشکیل حکومت اسلامی است اظهار داشت: در سایه حکومت اسلامی جلوی منکرات گرفته می‌شود تا مردم به سوی خیر و صلاح حرکت کنند.

وی ادامه داد: فریضه معروفات فقط به عرصه اخلاقیات مختص نیست و در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز مربوط است که دارای اهمیت فوق‌العاده زیادی در جامعه است.

جانشین دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر همدان اضافه کرد: اصولاً حکومت اسلامی چیزی جز امر به معروف و نهی از منکر نیست و معروفات فقط به واجبات و محرمات شرعیه اختصاص ندارد بلکه تشخیص مصلحت که حاکم در احکام ثانویه دارد را در بر می‌گیرد.  

*انجام مطلوب معروفات در گرو وجود مقبولیت عمومی

وی بیان داشت: کار ولی فقیه، مراجع تقلید، رئیس جمهور‌ و رؤسای دو قوه مقننه و قضائیه، شورای نگهبان و همه متصدیان امور اجرایی و حتی معلمان که دانش‌آموزان را در سایه تعلیمات خاص رشد می‌دهند به گونه‌ای امر به معروف و نهی از منکر است.

بیات در ادامه با اشاره به اینکه در پذیرش معروفات باید مقبولیت عمومی وجود داشته باشد تصریح کرد: هر کس باید در عرصه کار خود علم و قدرت، فرصت کافی و پذیرش لازم را در راستای انجام وظایف مسئولیت داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه امر به معروف آغاز روشنایی و نهی از منکر پایان ظلمت است اذعان داشت: آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌توانند با ورود در صحنه و گرم کردن انتخابات به عنوان یک معروف سیاسی نقش‌آفرین و تأثیرگذار شوند. 

*انتخاب اصلح چرخ ماشین تبلیغی دشمن را می‌شکند

معاون فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر همدان افزود: به کارگیری شورای امر به معروف و نهی از منکر در اصناف، ادارات، کارخانجات، دانشگاه‌ها، مدارس و مساجد با هدایت و ارشاد ائمه جماعات در محلات و بازار در تعیین سرنوشت کشور مؤثر هستند.

وی ادامه داد: ترسیم آینده روشن، تدبیر آینده بهتر، وحدت همه‌جانبه، تثبیت امنیت پایدار، اقتدار ملی، شکوه ایمان، تبعیت از ولایت، حفظ تمامیت ارضی، از مصادیق معروفی است که با تجزیه و تحلیل آنها در بین مردم خاستگاه انگیزش و رغبت بیشتر برای حضور آگاهانه و با بصیرت در انتخابات برای خلق حماسه سیاسی فراهم می‌شود.

بیات ابراز داشت: با انتخاب فرد اصلح در انتخابات پیش رو می‌توانیم شاهد شکست ماشین تبلیغی استکبار و غول رسانه‌ای غرب علیه مردم ایران باشیم و تبلیغات چهره به چهره، ایجاد شور و نشاط، مرور کارآمدی‌های نظام و بازگو کردن پیشرفت‌های علمی ایران که در سایه برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده در تحقق حماسه سیاسی مهم و مؤثر است.

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول