اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیجار تاکید کرد

بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی در احیاء امر به معروف و نهی از منکر

امام جمعه بیجار گفت: بستر مناسبی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و ادارات در زمینه احیاء امر به معروف و نهی از منکر فراهم شده که باید از این مهم برای ترویج معروفات و جلوگیری از منکرات استفاده کرد.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی در احیاء امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام علی مرادی در همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر در سنندج اخلاص را کارسازترین اهرم در راستای احیا و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نام برد و اظهار کرد: بستر مناسبی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و ادارات در زمینه احیاء امر به معروف و نهی از منکر فراهم شده که باید از این مهم برای ترویج معروفات و جلوگیری از منکرات استفاده کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در سراسر دنیا نگاه‌های مختلفی در بحث امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد افزود: در برخی از کشورها نگاه به این دو فریضه الهی تنها حکومتی بوده و به صورت جبر و فشار عمل می‌شود.

وی تصریح کرد: در برخی از کشورها هم امر به معروف و نهی از منکر توسط گروه و احزاب خاص انجام می‌شود و دولت صرفا در این زمینه هیچ نقش و دخالتی ندارد.

به گفته وی، در نظام مقدس جمهوری اسلامی امر به معروف و نهی از منکر و تلاش در راستای احیا و نهادینه‌کردن آنها هم دولتی و هم مردمی است.

حجت‌الاسلام مرادی اضافه کرد: مشارکت و تلاش توام دولت و مردم در این حوزه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت ویژه و گسترده آغاز شد و خوشبختانه توفیقات بسیار خوبی نیز بدست آمده است.

وی در ادامه به بسترهای مورد نیاز برای ترویج و احیای این دو فریضه الهی در جامعه اشاره کرد و گفت: اخلاص یکی از مولفه‌های مهم در زمینه احیاء و ترویج فریضتین است.

امام جمعه بیجار خاطرنشان کرد: امر به معروف موجب رشد و بالندگی جامعه می‌شود و نهى از منکر جامعه را از سقوط نجات مى‏دهد و هر مسلمانی با آگاهی کامل در این راستا وظایفی اساسی دارد که مطابق با قانون الهی باید به آن عمل نماید.

حجت‌الاسلام مرادی ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را وظیفه‌ای همگانی دانست و افزود: کارآمدی هر نهاد اجتماعی و هر نهاد دینی به احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی در ادامه تذکر لسانی را یکی از موثرترین راه‌ها برای نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نام برد که با گفتن و تذکر دادن منکرات از جامعه رخت بر می‌بندند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیجار ادامه داد: افرادی که برای طرح تذکر لسانی انتخاب می‌شوند باید وجهه خاصی در بین مردم داشته باشند تا اهدافی که در این طرح پیش‌بینی شده است محقق شود.

حجت‌الاسلام مرادی افزود: تا زمانی که خود به آنچه می‌گوییم اعتقاد نداشته باشیم و آن را در زندگی اجرا نکنیم نمی‌توانیم از دیگران نیز انتظار داشته باشیم.

وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته توسط ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: خروجی مثبت این جلسات را قبل از هر کس باید هر کدام از ما در اعمالمان نشان دهیم.

انتهای پیام/79002/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول