اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر توسعه و ساخت راه‏های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان:

تکمیل محور آببر - ملاسرا به شفت نیازمند تامین اعتبار است

مدیر توسعه و ساخت راه‏های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: تکمیل محور آببر - ملاسرا به شفت نیازمند تامین اعتبار است.

تکمیل محور آببر - ملاسرا به شفت نیازمند تامین اعتبار است

سید البرز حسینی امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: این پروژه از مطالبات مردم شهرستان طارم و به ویژه آب‌بر در طی سال‏های اخیر بوده است.

وی به مشخصات این محور اشاره کرد و افزود: محور آب‌بر - ملا‌سرا به شفت طی سال‏های اخیر مورد توجه قرار داشته و با توجه به اعتبارات در اختیار به توسعه آن اقدام شده است.

مدیر توسعه و ساخت راه‏های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه طی روز‌ها و ماه‌های اخیر مطالبات رسانه در مورد این محور بالا بوده است، یادآور شد: طی پیگیری‏های صورت گرفته عنوان شده که فاز دوم محور طارم - فومن - شفت از محور آب‌بر به قلعه رودخان به کجا انجامیده است در حالی که در استان زنجان پروژه‏ای به این اسم وجود ندارد.

وی به وضعیت فعلی این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: این محور در حوزه زیرپوشش راه و شهرسازی استان زنجان به طول 40 کیلومتر است.

حسینی با بیان اینکه بیش از 20 کیلومتر دیگر در حوزه پوششی استان گیلان قرار دارد، افزود: این محور در استان زنجان به صورت ارتباطی از زنجان به آب‌بر و از آب‌بر به ملا‌سرا و شفت خواهد بود.

مدیر توسعه و ساخت راه‏های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان از آغاز به کار 10 کیلومتر نخست این پروژه خبر داد و یادآور شد: از اعتبارات موجود در سال 90 نسبت به تکمیل قطعه نخست آن که به طول 10 کیلومتر بوده اقدام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر عملیات اجرایی قطعه نخست آن در حال انجام است و پروژه روال عادی و معمولی خود را سپری می‏کند.

حسینی با اشاره به اعتبار تخصیصی به قطعه نخست این محور، خاطرنشان کرد: بیش از 70 میلیارد ریال برای اتمام قطعه نخست آن اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیر توسعه و ساخت راه‏های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در پاسخ به وضعیت 30 کیلومتر دیگر این محور از آب‌بر به ملا سرا و شفت، اظهار کرد: برای ساخت و تکمیل این 30 کیلومتر نیازمند اعتبارات هستیم.

وی جذب اعتبارات لازم برای تکمیل این محور را ضروری عنوان کرد و افزود: مطالبات مردم آب‌بر برای تکمیل این محور به جاست و برای پاسخ به این مطالبات باید اعتبار مورد نیاز این پروژه تخصیص یابد.

حسینی با بیان اینکه تنها مشکل در عدم اجرای این محور موضوعات اعتباری است، خاطرنشان کرد: امید است مسئولان در کنار هم نسبت به جذب و تخصیص اعتبارات لازم برای این محور اهتمام ورزند.

مدیر توسعه و ساخت راه‏های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه 10 کیلومتر نخست این پروژه تا سه راهی کوهکن به صورت قرارداد تحت پیمان به پیمانکار واگذار شده است، تصریح کرد: در حال حاضر عملیات عمرانی این محور تا دستجرده صورت گرفته است.

وی به قطعه دوم این محور اشاره کرد و ادامه داد: مرحله دوم این پروژه در دست مطالعه مهندسین مشاور بوده و در حال حاضر مشاور پروژه در حال اتمام مرحله آخر مطالعات خود است.

*2500 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل محورآببر به شفت نیاز است

حسینی با اشاره به اینکه برای تکمیل فاز انتهایی این پروژه با توجه به قیمت‌های روز نیاز به اعتبار بالا است، تاکید کرد: 30 کیلومتر باقیمانده این محور بیش از 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیر توسعه و ساخت راه‏های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ساخت و تکمیل این محور را برای مردم آب‌بر مهم عنوان کرد و گفت: با اتمام این پروژه مردم این شهر از مزیت‏های این راه بهره‏مند خواهند شد.

وی اجرای فاز نهایی این محور را جزو محورهای دارای سختی کار بالا عنوان کرد و افزود: به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص منطقه طراحی و ساخت این محور دارای سختی بالایی است.

حسینی با بیان اینکه به دلیل سختی‏های موجود نمی‏توان فازبندی خاصی برای آن تعریف کرد، تصریح کرد: باید بعد از اتمام مطالعات و جذب اعتبارات نسبت به تعریف فاز بعدی اقدام کرد.

مدیر توسعه و ساخت راه‏های اداره کل راه و شهرسازی زنجان اهمیت این محور را برای شهرستان طارم و استان بالا عنوان کرد و ادامه داد: این مسیر می‏تواند یک راه مناسب ارتباطی بین استان زنجان و گیلان باشد.

وی این محور را کاری مشترک بین دو استان زنجان و گیلان عنوان کرد و گفت: برای ساخت راهی مناسب برای مردم زنجان و گیلان باید هماهنگی لازم بین مسئولان دو استان وجود داشته باشد.

حسینی از برگزاری جلسات مشترک بین مسئولان دو استان خبر داد و یادآور شد: برای هماهنگی و تعامل مناسب در راستای ساخت مناسب محور جلسات مشترکی برگزار شده است.

مدیر توسعه و ساخت راه‏های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان این محور را دارای دو باند رفت و برگشت عنوان کرد و گفت: این محور به عرض 11 متر با طول آسفالت 9 متر است.

انتهای پیام/73002/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول