اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی خبر داد

فرسودگی ماشین‌آلات راهداری کهگیلویه و بویراحمد

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ 250 دستگاه سبک و نیمه سنگین و سنگین راهداری به علت عمر بالای 25 سال دیگر کارایی اقتصادی ندارند و سالانه نیز هزینه‌های زیادی بابت نگه‌داری این ماشین‌آلات صرف می‌شود.

فرسودگی ماشین‌آلات راهداری کهگیلویه و بویراحمد

سید حمید بوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در مجموع پنج هزار و 900 کیلومتر راه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که شامل راه‌های اصلی و فرعی است.

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پنج هزار و 600 حلقه پل در این استان وجود دارد، افزود:‌ بدون شک نگه‌داری این راه‌ها سالانه هزینه زیادی را می‌طلبد.

وی بیان کرد: 250 دستگاه سبک و نیمه سنگین و سنگین راهداری به علت عمر بالای 25 سال دیگر کارایی اقتصادی ندارند و سالانه نیز هزینه‌های زیادی بابت نگه‌داری این ماشین‌آلات صرف می‌شود.

بوترابی با اشاره به گرانی قطعات ماشین‌آلات سنگین گفت: این ماشین‌آلات غیر اقتصادی هستند و باید برای تجهیز واحد راهداری به ماشین‌آلات به‌روز فکری شود.

این مسئول در اداره‌کل راه و شهرسازی به تعداد و طول تونل‌های موجود در این استان اشاره کرد و ابراز داشت: در مجموع هشت و نیم کیلومتر تونل در راه‌های این استان وجود دارد که چهار و نیم کیلومتر آن‌ها در محور بابامیدان به یاسوج واقع شده است.

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مشکلات این اداره‌کل با شرکت‌های خدمات‌رسان از جمله شرکت گاز اشاره و بیان کرد: عمده مشکلات ما در حریم جاده‌ها با شرکت گاز است که عملیات راهداری در حریم جاده‌ها را با خطرات زیادی روبرو کرده است.

وی ادامه داد: برای تمیز کردن دهانه پل‌ها، برف‌روبی، لایه‌روبی و پاک‌روبی‌ها، توسعه و عریض کردن راه‌ها همواره این نگرانی وجود دارد که تیغ لودر و بولدوزر راهداری به لوله گازی برخورد کند و حادثه‌ای رخ دهد.

بوترابی تصریح کرد: گازرسانی به یک روستا مهم است ولی باید از خودمان این سئوال را بپرسیم که باید به چه قیمتی این کار صورت گیرد؛ بالاخره مردم در جاده‌ها امنیت می‌خواهند.

به گزارش فارس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیش از این نداشتن نقشه تأسیسات زیرزمینی در این استان را یک مشکل عمده دانست و گفت:‌ اگر این نقشه موجود باشد و ما بدانیم که فلان لوله گاز در کدام نقطه و چه ارتفاعی زیر زمین است، بدون شک مشکلات مذکور در حریم جاده‌ها و برخورد با لوله گاز به حداقل می‌رسد.

سیدحسین صابری همچنین در واکنش به هزینه‌های بالای نگه‌داری ماشین‌الات راهداری تأکید کرد: حالا که نگه‌داری این ماشین‌آلات برای ما هزینه دارد باید از این امکانات برای رفع نقایص راه‌ها استفاده شود و کارایی این ماشین‌آلاتی که برای ما هزینه دارند، برای مردم قابل لمس باشد.

انتهای پیام/82005/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول