اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری صورت می‌گیرد

راه‌اندازی نخستین خط تراموا در اصفهان

شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر قراردادی برای راه‌اندازی 50 کیلومتر تراموا در سطح شهر اصفهان منعقد شده است و امیدواریم خط نخست تراموا تا پایان امسال در اصفهان راه‌اندازی شود.

راه‌اندازی نخستین خط تراموا در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های ترافیکی و بهبود حمل و نقل شهری با بیان اینکه موضوع حمل و نقل عمومی در سطح شهر از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: البته دست‌یابی به حمل و نقل عمومی پایدار نیز یکی از موارد مهم و ضروری در کلان‌شهر‌ها محسوب می‌شود.

وی با  بیان اینکه در صورتی که حمل و نقل عمومی پایدار وجود نداشته باشد، کلان‌‌شهر‌ها با مشکل مواجه می‌شوند، ادامه داد: مطالعات حمل و نقلی اصفهان از سال 1360 از سوی اساتید دانشگاهی کشور انجام شده و این موضوع مورد توجه مسئولان شهری اصفهان قرار گرفته است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه مقرر شده بود که حمل و نقل عمومی اصفهان تا پایان برنامه چهارم توسعه به 75 درصد افزایش پیدا کند، تصریح کرد: در حال حاضر تنها 41 درصد از این سهم محقق شده و اصفهان در این زمینه 34 درصد از برنامه عقب است.

وی با تأکید بر اینکه براساس برنامه‌ای 900 کیلومتر خیابان‌‌سازی در سطح شهر صورت می‌گیرد، اضافه کرد: براساس برنامه تفصیلی شهر در حال حاضر تنها 90 کیلومتر از خیابان‌‌‌سازی در سطح شهر اصفهان باقی مانده است.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه براساس برنامه پنجم توسعه مقرر شد که هر ساله چهار میلیارد تومان برای حمل و نقل عمومی در کشور هزینه شود، تأکید کرد: اما این موضوع هنوز عملیاتی نشده و در حال حاضر 28 درصد از خودرو‌های موجود در سطح شهر فرسوده است.

وی با تأکید بر اینکه بیش از 950 هزار خودرو در سطح شهر اصفهان تردد می‌کنند که سن 10 درصد از این خودرو‌ها بیش از 30 سال است، افزود: 175 هزار مورد از این خودرو‌ها دارای سن 25 و 285 هزار مورد از خودرو‌های اصفهان نیز دارای سن 20 سال هستند.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها هفت هزار مورد از این خودرو‌ها از رده خارج شده و جایگزین شده‌اند، گفت: همچنین یک‌هزار و 100 دستگاه تاکسی فرسوده در سطح شهر اصفهان وجود دارد که در حال حاضر هیچ اقدامی در زمینه از رده خارج کردن این خودرو‌ها انجام نشده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های کلان کشور باید با برنامه‌ریزی‌های داخل شهری هماهنگ باشد، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه 507 دستگاه خودرو در سطح شهر اصفهان شماره‌گذاری می‌شود و روزانه تعداد بسیاری خودرو بدون هیچ برنامه‌ریزی از سوی خودرو‌سازان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و این موضوع سبب ایجاد مشکلات بسیاری در سطح شهر می‌شود.

سقائیان‌نژاد به راه‌اندازی 28 ایستگاه دوچرخه در سطح شهر اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر سهم استفاده از دوچرخه در سطح شهر اصفهان تنها 10 درصد است و درصدد افزایش 18 درصدی سهم استفاده از دوچرخه در سطح شهر اصفهان هستیم.

وی با تأکید بر اینکه تا پایان امسال تعداد ایستگاه‌های موجود در سطح شهر به 18 ایستگاه افزایش پیدا می‌کند، متذکر کرد: در حال حاضر سهم اتوبوس‌رانی در زمینه حمل و نقل عمومی شهر 20 درصد و سهم تاکسی‌ها نیز 22 درصد است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه از اواسط سال گذشته تاکنون شهرداری اصفهان 160 دستگاه اتوبوس جدید را با استفاده از اعتبارات خود برای فعالیت در سطح شهر خریداری کرده است، اضافه کرد: در گذشته 82 درصد از هزینه خرید اتوبوس‌ها توسط دولت پرداخت می‌شده، اما طی دو سال گذشته دولت هیچ کمکی برای خرید اتوبوس‌های درون‌شهری به شهرداری‌ها نکرده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان از اواخر سال گذشته تاکنون حدود 100 میلیارد تومان برای خرید اتوبوس‌های درون‌شهری و BRTهزینه کرده است، تأکید کرد: در حال حاضر قراردادی برای راه‌اندازی 50 کیلومتر تراموا در سطح شهر اصفهان منعقد شده است و امیدواریم خط نخست تراموا تا پایان امسال در اصفهان راه‌اندازی شود.

سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه هنوز بودجه‌های دولتی برای راه‌اندازی مترو به صورت کامل محقق نشده و دولت باید 107 میلیارد تومان برای راه‌اندازی متروی اصفهان اختصاص می‌داده، اما تنها 53 میلیارد تومان از این اعتبار توسط دولت پرداخت شده است، افزود: از اواخر سال گذشته تاکنون شهرداری اصفهان حدود 150 میلیارد تومان اعتبار از اعتبارات ملکی، نقدی و تعهدی خود برای مترو اختصاص داده است.

وی در پایان اذعان داشت: همچنین یک‌هزار و 892 میلیارد تومان سهم سوخت شهرداری‌ها بوده، اما تنها 300 میلیارد تومان از این اعتبارات به شهرداری‌ها پرداخت شده است.

انتهای پیام/63004/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول