اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت استاندار گلستان:

انتصاب افراد دارای عزت‌نفس راه مبارزه با رشوه است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان گفت: انتصاب افراد دارای عزت نفس و مجهز به سلاح خودکنترلی در پست‌های حساس راه مبارزه با رشوه است.

انتصاب افراد دارای عزت‌نفس راه مبارزه با رشوه است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان،‌ علی‌اصغر جباری در چهاردهمین جلسه کارگروه پیشگیری و مبارزه با رشوه استان اظهار داشت: در قرآن کریم یک هزار و 800 مورد امر و نهی آمده که یک هزار و 400 مورد آن بشارتی است و بیش از توجه به عقاب کار شر، به پاداشی که انسان در قبال کار خیر دریافت می‌کند اشاره دارد پس با توجه به این نکته نقشه راه و خط مشی کارگروه پیشگیری و مبارزه با رشوه باید نگاه قرآنی و بشارتی باشد.

وی تصریح کرد: در همین راستا باید از کارمندانی که در حوزه‌های فسادخیز مشغول کار و بیش از دیگر حوزه‌ها با پیشنهاد رشوه و تخلف مواجه هستند اما با رعایت اخلاق، صداقت و امانتداری به مردم خدمت می‌کنند تقدیر و ایشان را به عنوان الگوی خوب و برتر معرفی کرد تا ایجاد انگیزه‌ای برای سایر افراد باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان با اشاره به این موضوع که پیشگیری بهتر از درمان است، خاطرنشان کرد: اساس و شالوده کارگروه پیشگیری و مبارزه با رشوه بر پیشگیری بنا نهاده شده است لذا نگاه و رویکرد ما در این کارگروه باید رویکردی نظارتی و پیشگیرانه باشد.

رئیس کارگروه پیشگیری و مبارزه با رشوه استانداری گلستان خاطرنشان کرد: برای دست یافتن به این مهم می‌توان از ظرفیت‎هایی همچون شورای دستگاه‌های نظارتی، توسعه و گسترش دولت الکترونیک، استفاده از طرح و نرم‌افزار برون‌سپاری، فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی، کادرسازی استفاده کرد.

جباری ادامه داد: انتصاب افراد دارای عزت نفس و مجهز به سلاح خودکنترلی در پست‌های حساس که بیشتر در مواجهه با موضوعاتی چون رشوه و ارتشاء هستند، استفاده از ظرفیت نیروها و واحدهای متخصص و کارشناس برای آسیب‌شناسی و تعیین گلوگاه‌های فسادخیز دیگر ظرفیت‌هایی هستند که می‌تواند مورد توجه باشد.

وی گفت: وقتی آسیب‎ها مشخص باشد یافتن راهکار برای از بین بردن آنها و نیز جلوگیری از وقوع چنین آسیب‎هایی کار مشکلی نخواهد بود.

رئیس کارگروه پیشگیری و مبارزه با رشوه استانداری گلستان اظهار امیدواری کرد: با بهره‌گیری از رهنمودهای قرآن کریم، با نگاه انگیزشی و تشویقی، استفاده از ظرفیت‌های قانونی و شیوه‌ها و تکنولوژهای امروزی و همچنین برگزاری مفید و مؤثر جلسات و تلاش مجدانه و صادقانه اعضا و بازرسان کمیته منشأ اثر خوبی در راستای تعمیق، گسترش و ارتقای سلامت اداری که منشور هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری نیز بر همین موضوع تأکید دارند، باشیم.  

انتهای پیام/2307/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول