اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته

کبودراهنگی‌ها بیش از 3 میلیارد ریال صدقه دادند

مدیر کمیته امداد کبودراهنگ گفت: در سال گذشته درآمد کمیته امداد شهرستان کبودراهنگ از محل صدقات 3 میلیارد و 285 میلیون و 966 هزار و 50 ریال بوده است.

کبودراهنگی‌ها بیش از 3 میلیارد ریال صدقه دادند

جمشید محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه در شهرستان کبودراهنگ تعداد 17 هزار و 251 عدد صندوق صدقات وجود دارد اظهار داشت: از این تعداد صندوق صدقات موجود در شهرستان تعداد 16 هزار 797 مورد کوچک، 176 عدد متوسط و تعداد 278 عدد از آنها بزرگ هستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته درآمد کمیته امداد شهرستان کبودراهنگ از محل صدقات 3 میلیارد و 285 میلیون و 966 هزار و 50 ریال بوده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی کبودراهنگ در ادامه به درآمدهای زکات این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: شهرستان کبودراهنگ سال گذشته بیش از 7 میلیارد و 147 میلیون و 908 هزار و 450 ریال از محل زکات درآمد کسب کرده است. 

وی اضافه کرد: درآمدهای بخش زکات در راستای عمران و آبادانی روستاهایی که زکات پرداخت کردند این منبع درآمدی برای ساخت مسجد، حسینیه و بهسازی معابر عمومی استفاده شده است.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه استفاده از زکات در رشد فرهنگی و عمرانی روستاها بسیار مؤثر است تصریح کرد: روستاهایی که به موضوع پرداخت زکات نپرداختند و تعامل و همکاری با ستاد زکات ندارند از امتیاز عمران و آبادانی روستاها با هزینه خود روستائیان محروم هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نقش زکات در عمران و آبادانی روستاها با هیئت امنای مساجد، حسینیه‌ها، دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها و همین طور عاملین زکات در روستاها خصوصاً روحانیون مستقر در روستاها هماهنگی شده تا با ایجاد تعامل و همکاری بیشتر با ستاد احیاء زکات روستاهایی که از این فریضه دور ماندند را با کار فرهنگی تشویق به انجام پرداخت زکات و بهره‌مندی از امتیازات آن کنند. 

مدیر کمیته امداد امام خمینی کبودراهنگ در پایان گفت: زکات ارتباط مستقیم با فقرزدایی در جامعه و خصوصاً روستاها دارد و با فرهنگسازی در خصوص زکات می‌توان به عمران آبادی روستایی کمک کرد.

انتهای پیام/89019/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول