اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تویسرکان خواستار شد

تشکیل کمیته‌ اطلاع‌رسانی زکات در روستاهای تویسرکان

فرماندار تویسرکان با اشاره به اینکه در امر پرداخت زکات باید فرهنگ‌سازی‌های لازم انجام شود، گفت: مهم‌ترین فرهنگ‌سازی در فراگیری و نهادینه شدن این فریضه به‌کارگیری سیاست‌های تشویقی و ترغیبی در اجتماع است.

تشکیل کمیته‌ اطلاع‌رسانی زکات در روستاهای تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حسین‌علی شرکائی عصر امروز در ستاد احیای زکات با اشاره به اینکه زکات یکی از دستورات و فرایض الهی است، اظهار داشت: آیات و روایات زیادی بر انجام زکات در دین مبین اسلام وارد شده که نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه جاری‌بودن زکات به عنوان فریضه مقدس در پیکره جامعه است.

وی با اشاره به اینکه از مهم‌ترین عوامل انسجام‌بخشی بین مردم، انفاق و زکات است، افزود: اگر هرکدام از ما اوامر الهی را در زوایای زندگی خود جریان‌‌سازی کنیم و به ‌کار ببندیم، بسیاری از معضلات، در حوزه فردی و جمعی برطرف خواهد شد.

فرماندار تویسرکان افزود: سرمایه‌گذاری در راستای ترویج زکات در سطح اجتماع سبب می‌شود، فقر کاهش و مشارکت و تعاون در بین مردم افزایش یابد.

وی ابراز کرد: ترویج این فریضه الهی ضمن اینکه فرآیند رشد و پیشرفت جامعه را فراهم می‌کند، زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری عظیمی بر ترویج دین می‌شود.

فرماندار تویسرکان با اشاره به اینکه در امر پرداخت زکات باید فرهنگ‌سازی لازم انجام شود، گفت: مهم‌ترین فرهنگسازی در فراگیری و نهادینه شدن این فریضه به‌کارگیری سیاست‌های تشویقی و ترغیبی در اجتماع است.

وی، کاهلی مردم در پرداخت زکات در بسیاری از زمان‌ها را به خاطر بی‌اطلاعی از اثر و نتیجه آن عنوان کرد و گفت: معرفی آثار و پیامدهای مثبت در پرداخت زکات از سوی مردم در نهادینه کردن این مهم اثرگذار خواهد بود.

شرکائی گفت: برای نهادینه شدن این امر الهی در بین اقشار متخلف جامعه آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی درست در سطح اجتماع نیاز ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات از سوی مردم مشکلات و مسائل اقتصادی را حل می‌کند، افزود: جریان‌بخشی آموزه‌های دینی باید ابتدا در خانه و سپس مدرسه در میان اعضای جامعه تزریق شود که به ثمر نشستن این امر مستلزم حرکت مستمر، پیگیر و تعاملی خانواده و آموزش و پرورش با همگرایی دیگر متولیان در جامعه است.

فرماندار تویسرکان ابراز کرد: همه کسانی‌ که به نحوی در روستاها مسئولیتی دارند، موظف به اطلاع‌رسانی در خصوص زکات هستند.

وی خواستار تشکیل کمیته ‌اطلاع‌رسانی در روستاها شد و تصریح کرد: برگزاری همایش‌های روشنگری و شفاف‌سازی این مهم اذهان عمومی، مسابقه‌های دینی و فرهنگی، بهره‌مندی از ظرفیت غنی مسجد و... می‌تواند فریضه مهم زکات را احیا و جریان‌ ببخشد.

شرکائی متذکر شد: دشمنان اسلام همیشه و در همه برنامه‌های خود به دنبال کمرنگ کردن باورها و اعتقادات دینی ما بوده‌اند و همیشه از فراگیر شدن دین ناب محمدی(ص) در بین ملل جهان وحشت داشته، به نحوی که هر روز با یک ترفند و برنامه‌ای نو به مقابله با آن برمی‌خیزند، پس می‌طلبد که همه با جدیت و حرکتی جهادی وارد شویم.

وی، خوشبختی و سعادت انسان را در گرو به کار بستن دین اسلام جامعه دانست و گفت: امروز همه ما مسئولان و آحاد مردم در صیانت، اشاعه و نهادینه کردن شریعت ناب محمدی(ص) و فراگیر شدن آن مکلف هستیم.

انتهای پیام/89010/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول