اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لنده :

میراث فرهنگی سند هویت دینی و ملی ما ایرانیان است

امام جمعه لنده به هفته میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: میراث فرهنگی سند و آیینه تمام نمای هویت دینی و ملی ما ایرانیان بوده که جهانیان بر بزرگی و عظمت آن صحه گذاشته‌اند.

میراث فرهنگی سند هویت دینی و ملی ما ایرانیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام عباس عبدالملکی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه لنده با اشاره به اهمیت تقوا و دعوت به رعایت آن اظهار کرد: خداوند منان در سوره شمس یازده‌ بار قسم یاد کرده‌ که پرهیزگاران کسانی هستند که از معصیت و آلودگی رهایی یافته و قرب الهی را برگزیدند.

وی در ادامه قلب انسان را به آیینه تشبیه کرد و گفت: اگر قلوب انسان‌ها زنگار بگیرد نمی‌تواند نور الهی را در خود جذب و روشنایی وجود را داشته باشد.

امام‌ جمعه لنده در ادامه به میلاد امام جواد(ع) اشاره کرد و گفت: امام جواد(ع) در دوران دو طاغوت (مأمون و معتصب) زندگی می‌کردند و در مقابل ظلم و ستم آن‌ها ایستادگی کردند. امام جواد در برخورد با مأمون روش پدر بزرگوارش را در پیش گرفته و در راه دفاع از ولایت هر توطئه‌ای را خنثی کرده‌ است.

حجت‌الاسلام عبدالملکی افزود: روش اهل بیت در دفاع از ولایت عدم سازش با دشمنان بوده و برای دفاع از حق و حقیقت همیشه آماده بودند.

امام جمعه لنده به بحث انتخابات اشاره کرد و گفت: حساسیت انتخابات امسال بیش از گذشته‌ بوده و دشمنان تمام حرکات مردم را زیر نظر گرفته تا از لحظه ای تعلل به نفع خود بهره برداری کنند.

حجت‌الاسلام عبدالملکی تصریح کرد: اما ملت هوشیار ایران اسلامی با جان‌فشانی از آرمان‌های امام و انقلاب دفاع می‌کند و نمی‌گذارد دشمن توطئه‌های شوم خود را به منصه ظهور برساند و آن را در نطفه خفه‌ می‌کنند.

وی وحدت، شور و نشاط را مهمترین عامل پیروزی در انتخابات خواند و گفت: آنچه رهبر معظم انقلاب از ملت ایران خواسته حضوری پر شور و نشاط و به دور از اختلاف‌افکنی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده خطاب به هواداران کاندیداهای انتخاباتی افزود: همه باید در اجرای مراحل مختلف انتخاباتی، اخلاق انتخاباتی را رعایت و نگذاریم با تهمت و شایعه پراکنی دشمن دلشاد شود.

حجت‌الاسلام عبدالملکی اذعان داشت: ملت قهرمان ایران در 24 خرداد امسال با خلق حماسه‌ای شگفت جواب دندان‌شکنی به دشمنان نظام خواهد داد.

وی در ادامه به اعتکاف اشاره و گفت: اعتکاف، رمضان خلاصه‌ شده‌ای برای مؤمنان بوده که خود را برای نزول رحمت الهی آماده می‌کنند.

امام جمعه لنده ماه رجب را ماه بارش رحمت خداوند خواند و گفت: در این ماه بارش رحمت الهی باید وجود خود را برای رستن از گناه و آلودگی مهیا کنیم و نگذاریم گناه وجود ما را آلوده کند.

حجت‌الاسلام عبدالملکی در ادامه ضمن تقدیر از مقام معظم رهبری برای پذیرش مردم ولایتمدار استان کهگیلویه و بویر احمد، گفت: مردم ولایتمدار و مؤمن این استان برای دفاع از ولایت آماده و گوش به فرمان رهبر خود بوده و در اطاعت از ولی امر مسلمین لحظه‌ای تعلل به خود راه نخواهند داد.

وی به سالروز روابط عمومی‌ها اشاره و افزود: روابط عمومی‌ها قلب تپنده ادارات بوده که زنده و پویا بودن ادارات به آن‌ها بستگی‌دارد.

امام جمعه لنده گفت مسئولان ادارات قبل از هر کاری باید یک روابط عمومی پویا داشته‌ تا بتواند به اهداف خود در اداره امور دست یابند.

حجت‌الاسلام عبدالملکی به هفته میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: میراث فرهنگی سند هویت و آیینه تمام نمای هویت دینی و ملی ماست.

وی ضمن تبریک این روز به دست اندرکاران میراث فرهنگی افزود: صنایع دستی رشته‌های مختلفی داشته که گسترش و نشر آن در جامعه باعث اشتغالزایی و رفع بیکاری در جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالملکی در ادامه با بیان این‌که بهره‌وری یعنی بیشترین استفاده از کمترین امکانات گفت: با توجه به نزدیک شدن به تابستان صرفه‌جویی در مصرف آب و برق می‌تواند کمک قابل توجهی به روشنایی پروژه‌ها و کارخانجات خواهد کرد.

امام جمعه لنده افزود: صرفه جویی را مهمترین راه بهره‌وری از امکانات است.

انتهای پیام/82013/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول