اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته میراث فرهنگی

برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در خراسان‌رضوی اعلام شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: برنامه‌های مختلفی به مناسبت هفته میراث فرهنگی از 25 تا 31 اردیبهشت ماه 92 در استان برگزار می‌شود.

برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در خراسان‌رضوی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی، علی مومنی اظهار داشت: از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری مراسم بزرگداشت حکیم عمر خیام در نیشابور و افتتاح موزه مردم‌شناسی شهرستان بردسکن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه به مناسبت 28 اردیبهشت ماه بزرگداشت روز جهانی موزه‌ها بازدید رایگان از موزه‌ها و بناهای تاریخی استان را خواهیم داشت، اضافه کرد: اتمام مرمت منزل قرائی شهرستان رشتخوار از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان‌رضوی در ادامه به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی مرتبط با میراث فرهنگی در سطح شهرستان‌های استان در این هفته اشاره کرد.

وی دیدار با خانواده معزز شهدا را از دیگر برنامه‌های این هفته در اداره‌کل میراث فرهنگی استان خراسان‌رضوی برشمرد و گفت: اجرای مراسم اسب چوبی و شاهنامه‌خوانی در مراسم شب فرهنگی خراسان‌رضوی در کاخ سعد آباد تهران نیز از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در این هفته است.

مومنی در ادامه از اعلام روز شمار هفته میراث فرهنگی خبر داد و اظهار داشت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته طبق اعلام نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی ایام این هفته نامگذاری شده که 25 اردیبهشت ماه نخستین روز آن به نام میراث معنوی عامل پیوند اقوام و ملل است.

وی افزود: دومین روز این هفته با نام میراث فرهنگی و رسانه و سومین روز با نام خانواده و میراث فرهنگی نامگذاری شده است.

مومنی اظهار داشت: 28 اردیبهشت ماه، روز جهانی موزه‌ها نیز امسال بانام حافظه، خلاقیت و تغییرات اجتماعی نامگذاری شده که در سراسر کشور بازدید از موزه‌ها رایگان است.

وی با اشاره به 29 اردیبهشت ماه روز میراث فرهنگی، و صنایع دستی، مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاری ملی افزود: قانون و میراث فرهنگی نام روز 30اردیبهشت ماه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و توسعه شهری نام روز 31 اردیبهشت ماه و آخرین روز هفته میراث فرهنگی است.

انتهای پیام/70002/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول