اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی همایش تحلیل‌های علمی در باستان سنجی و مرمت میراث فرهنگی:

تحلیل‌های باستان سنجی شناخت ویژه‌ای از میراث فرهنگی کشور ارائه می‌کند

دبیر اجرایی دومین همایش تحلیل‌های علمی در باستان سنجی و مرمت میراث فرهنگی گفت: این همایش می‌تواند شناخت ویژه و مهمی از میراث فرهنگی کشور و مرمت آثار تاریخی را ارائه کند.

تحلیل‌های باستان سنجی شناخت ویژه‌ای از میراث فرهنگی کشور ارائه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محسن چاره‌ساز در حاشیه  برگزاری روز دوم همایش تحلیل‌های علمی در باستان‌سنجی و مرمت میراث فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: جمع‌بندی اطلاعات مرتبط با باستان سنجی و تعامل ویژه با متخصصان این امر در کشور از اهداف برگزاری این همایش است.

وی تصریح کرد: حضور متخصصان و اساتید برجسته مرمت و باستان شناسی کشور در این همایش را به فال نیک گرفته و امیدواریم دستاوردهای همایش تحلیل‌های علمی در باستان سنجی و مرمت میراث فرهنگی به شناخت ویژه‌ای از میراث فرهنگی کشور بیانجامد.

چاره‌ساز با اشاره به بخش‌های مختلف همایش یادآور شد: سه نشست و پانل تخصصی توسط اساتید برجسته کشور با بررسی و طرح 9 مقاله و نیز دو کارگاه آموزشی محصول این همایش است.

دبیر اجرایی همایش خاطرنشان کرد: در این همایش اساتید و متخصصان مرمت، باستان شناسی و علوم پایه نتایج مطالعات فنی و آزمایشگاهی در حوزه علوم مرتبط با میراث فرهنگی و روش‌های مختلف شناسایی مواد و تکنیک‌های مورد استفاده در دوران‌های تاریخی را بررسی می‌کنند.

چاره ساز افزود: دو کارگاه آموزشی نیز با عناوین «مروری بر تجربیات حفظ و مرمت تزئینات معماری» و «کاربرد کروماتوگرافی در شناسایی بستهای نقاشی» به بررسی و آموزش مسائل مرتبط با این موضوعات می پردازد.

انتهای پیام/60002/ق20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول