اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس جمهور

کارخانه ذغال‌شویی کوهبنان افتتاح شد

با حضور رئیس جمهور کارخانه ذغال‌شویی کوهبنان افتتاح شد.

کارخانه ذغال‌شویی کوهبنان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کارخانه ذغال‌شویی کوهبنان در جوار معادن ذغال‌سنگ این شهرستان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیر پروژه کارخانه ذغال‌شویی کوهبنان در حاشیه بهره‌برداری از این کارخانه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: عملیات ساخت کارخانه ذغال‌شویی بخش طغرالجرد کوهبنان از فروردین ماه 90 به صورت جدی در زمینی به مساحت 10 هکتار آغاز و طبق قرارداد منعقده در مدت زمان معین ساخته شد و امروز با حضور رئیس جمهور و مسئولان استانی افتتاح شد.

مهرداد صفوی افزود: این پروژه در حال حاضر 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تمام زیرساخت‌های آن و تمام تجهیزات، سازه‌ها و ماشین‌آلات کارخانه خریداری و نصب شده و عملیات ساخت مخزن آب و تونل نقاله به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: در مرحله افتتاح این پروژه بیش از 80 نفر به صورت مستقیم و حدود 800 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند که این آمار با گسترش پروژه افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت فرآوران ذغال‌سنگ پابدانا عنوان کرد: ظرفیت کارخانه ذغا‌ل‌شویی یک‌میلیون تن ورودی دارد که 500 هزار تن کنسانتره ذغال در سال تولید می‌شود و به طور متوسط با انجام سه شیفت کاری روزانه بیش از 3 هزار تن از ذغال‌سنگ تولیدی معادن شهرستان وارد کارخانه می‌شود.

صفوی اذعان داشت: هزینه ساخت این واحد ذغال‌شویی بیش از 40 میلیارد تومان است که با بهره‌برداری از آن نیاز مواد اولیه کارخانه کک‌سازی زرند تأمین و زمینه اشتغال و پویایی اقتصاد استان کرمان را رقم می‌زند.

انتهای پیام/80012/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول