اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افتتاح کک‌سازی البرز مرکزی در سواد‌کوه صورت می‌گیرد

افزایش تولید زغال‌سنگ به 160 هزار تن

نایب رئیس فراکسیون معدن و تولیدات معدنی مجلس گفت: با افتتاح کک‌سازی البرز مرکزی در سوادکوه شاهد تولید زغال سنگ از 11 هزار تن به 160 هزار تن خواهیم بود.

افزایش تولید زغال‌سنگ به 160 هزار تن

کمال علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به این مطلب که احیای نساجی و افتتاح کک‌سازی که منجر به احیای البرز مرکزی می‌شود، از مصوبات بزرگ سفر هیئت دولت به مازندران بوده است، اظهار داشت: با پیگیری‌ها و فشارهایی که کمیسیون معدن مجلس شورای اسلامی داشته است، طرح راه‌اندازی کک‌سازی سوادکوه به مناقصه گذاشته شد و مراحل اداری آن در حال انجام است.

نماینده سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این مطلب که معتقد بودم که دولتی شدن کک‌سازی سوادکوه برای تثبیت وضعیت اجرایی شدن و آماده شدن ساختارها لازم بوده است، افزود: مدیریت دولتی کک‌سازی را با توجه به میزان بیکاری و وضعیت صنعتی شدن شهرستان سوادکوه و بستر‌سازی لازم برای تحویل به بخش خصوصی ترجیح می‌دهم.

وی با بیان اینکه نگاه بدبینانه به کک‌سازی سوادکوه آن است که فوریت اجرایی کردن کک‌سازی به دلیل سوال و پیگیری رئیس جمهور از تاخیر در اجرایی کردن کک‌سازی است، یادآور شد: ما خوش‌بینانه به قضیه کک‌سازی نگاه می‌کنیم و پیگیریم تا به تاخیرهای گذشته دچار نشود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی کک‌سازی، ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه سوادکوه محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی کک‌سازی شاهد بازگشت سوادکوهی‌های مهاجر و احیای معادن زغال سنگ خواهیم بود و 300 تا 400 هزار تن زغال سنگ مرغوب کک‌شو در محل زغال سنگ البرز مرکزی "دپو" شده است که با راه‌اندازی کک‌سازی شاهد استفاده از این ظرفیت‌ها خواهیم بود.

علیپور افزود: با افتتاح کک‌سازی البرز مرکزی شاهد تولید زغال سنگ از 11 هزار تن به 160 هزار تن خواهیم بود که منجر به اشتغالزایی و فعال‌شدن معادن زغال سنگ خواهد شد.

نایب رئیس فراکسیون معدن و تولیدات معدنی مجلس شورای اسلامی از برنامه‌ریزی این فراکسیون برای اختصاص منابع معدنی به گروه‌های تخصصی خبر داد و یادآور شد: برنامه‌ریزی می‌کنیم تا منابع معدنی خوب به متخصصان معادن اختصاص یابد و در این زمینه هم منابع معدنی مناسب شناسایی شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از برنامه‌ریزی برای فراخوان سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در توانمندی‌های توسعه استان خبر داد و گفت: برای استفاده از ظرفیت توسعه مازندران، فراخوان جذب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در استعدادهای استان در سال جاری اجرایی می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره وضعیت زیست محیطی کک‌سازی سوادکوه، خاطرنشان کرد: مشکلی از نظر زیست محیطی در راه‌اندازی کک‌سازی وجود ندارد و با استفاده از روش‌های نوین باید برای در کنار هم قرار دادن صنعت و سکونت تلاش کنیم.

انتهای پیام/86015/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول