اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه سنگ‌بری‌های استان اصفهان:

فرسودگی ماشین‌آلات کارخانه‌های سنگ‌بری اصفهان واقعیتی انکار‌نا‌پذیر است

رئیس اتحادیه سنگ‌بری‌های استان اصفهان گفت: فرسودگی ماشین‌آلات کارخانه‌های سنگ‌بری اصفهان واقعیتی انکار‌نا‌پذیر است دولت نیز حمایتی در راستای نوسازی ماشین‌آلات کارخانه‌های سنگ‌بری نمی‌کند.

فرسودگی ماشین‌آلات کارخانه‌های سنگ‌بری اصفهان واقعیتی انکار‌نا‌پذیر است

محمد دفاعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به جایگاه اصفهان در بخش صنعت سنگ اظهار کرد: به نظر می‌رسد که اصفهان به عنوان قطب صنعتی کشور، نخستین جایگاه را در بخش صنعت سنگ در سطح کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر چه محدودیت‌هایی در بخش صادرات در سطح کشور ایجاد شده است اما در شرایط فعلی نیز بخشی از تولید سنگ استان به خارج از کشور صادر می‌شود، اضافه کرد: دولت و مجلس باید نسبت به اصلاح و تجدید نظر در برخی از قوانینی که در مقابل فعالیت‌های واحد‌های سنگ‌بری سد و مانع شده، اقدام کند.

رئیس اتحادیه سنگ‌بری‌های استان اصفهان با تاکید بر اینکه فرسودگی ماشین‌آلات و تجهیزات کارخانه‌های سنگ‌بری از مهم‌ترین مشکلات موجود در راستای فعالیت این کارخانه‌ها است، تصریح کرد: کارخانه‌های سنگ‌بری استان به دلیل مشکلات ارزی و نوسانات بازار ارز و دلار نتوانسته‌اند نسبت به نو‌سازی ماشین‌آلات و تجهیزات خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه فرسودگی ماشین‌آلات کارخانه‌های سنگ‌بری موجود در سطح استان یک واقعیت انکار‌نا‌پذیر است و در حال حاضر نو‌سازی ماشین‌آلات این کارخانه‌ها با قیمت بسیار بالای ارز و دلار امکان‌پذیر نیست و دولت نیز حمایتی در این زمینه از کارخانه‌های سنگ‌بری نمی‌کند، ادامه داد: امیدواریم که دولت و مسئولان شرایط ویژه‌ای را برای نو‌سازی ماشین‌آلات این کارخانه‌ها فراهم کنند.

دفاعی با بیان اینکه در حال حاضر حدود یک‌هزار و 600 کارخانه سنگ‌بری در سطح استان اصفهان در زمینه تولید و فرآوری سنگ فعالیت می‌کنند، تاکید کرد: کارخانه‌های سنگ‌بری براساس نیاز‌های موجود در سطح کشور نسبت به تولید سنگ اقدام می‌کنند و در حال حاضر درصد محدودی از این تولیدات به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کمبود و فرسودگی ماشین‌آلات کارخانه‌های سنگ‌بری سبب تعطیل شدن این کارخانه‌ها نشده و تنها سبب کاهش تولیدات این کارخانه‌ها شده است، افزود: سنگ کالایی سیاسی نیست و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در بخش صنعت سنگ سبب افزایش درآمد‌های کشور می‌شود.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول