اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌با حضور رئیس جمهور‌

کارخانه ذغالشویی کوهبنان افتتاح می‌شود ‌

فرماندار کوهبنان گفت: کارخانه ذغالشویی بخش طغرالجرد‌ شهرستان کوهبنان با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

کارخانه ذغالشویی کوهبنان افتتاح می‌شود ‌

منصور متقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: کارخانه ذغالشویی بخش طغرالجرد در جوار معادن هشونی و اصلی فردا 31 اردیبهشت ماه‌ جاری با حضور رئیس جمهور‌ در شهرستان کوهبنان افتتاح می‌شود.  

وی ابراز داشت: با توجه به وجود معادن فراوان در کوهبنان به ویژه معادن غنی ذغال‌سنگ که زمینه اشتغال پایدار را برای تعدادی از جوانان جویای کار در شهرستان‌های کرمان، کوهبنان‌، زرند‌، راور‌، بافت و استان‌های آذربایجان شرق، آذربایجان غربی‌، زنجان و ارومیه ‌فراهم کرده، ایجاد صنایع تبدیلی از جمله کک و قطران همچنین احداث کارخانه ذغالشویی در جوار معادن ضروری به نظر می‌رسید.

متقی خاطر ‌نشان کرد: عملیات ساخت کارخانه ذغالشویی‌ در جوار معادن به عناون تنهاترین و بزرگترین کارخانه در شهرستان کوهبنان با پیگیری‌های مستمر استاندار‌ و مسئولان مربوطه در شرکت ذغال‌سنگ ‌در حاشیه سفرهای استانی هیئت دولت به شهرستان محقق شد.

وی افزود: کار ساخت این مجموعه پس از برگزاری مناقصه و انجام مراحل قانونی به صورت جدی از آبان ماه سال 89 در زمینی به مساحت 10 هکتار در جوار معادن هشونی‌، کمسار و اصلی آغاز شده و فردا صبح این کارخانه افتتاح و رسما فعالیت خود را آغاز می‌کند.

متقی عنوان کرد: تمام‌ زیرساخت‌های این پروژه تامین شده و تمام‌ تجهیزات و سازه‌های این پروژه نصب شده که ‌با افتتاح ‌این پروژه بیش از 500 نفر به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم مشغول به کار می‌شوند و در مراحل بعدی با گسترش این مجتمع تعداد بیشتری از جوانان جویای کار مشغول به کار می‌شوند.

متقی ابراز داشت: امیدواریم پس از بهره‌برداری از این پروژه گامی برای ایجاد‌ اشتغال پایدار شهرستان‌های شمالی استان کرمان باشد و از مهاجرت جوانان جویای کار به شهرستان‌های همجوار از جمله یزد کاسته شود.

وی گفت: از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن با تمام وجود استقبال‌ و از آنان دعوت می‌کنیم، برای احداث کارخانه‌های کک و قطران همچنین سرمایه‌گذاری در بخش صنعت توریسم و گردشگری به بام فرهنگی استان کرمان شهرستان کوهبنان عزیمت کنند.

انتهای پیام/80012/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول