اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دو هفته آینده

جشنواره برترین‌های اوقات فراغت در گیلان برگزار می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: جشنواره برترین‌های اوقات فراغت دو هفته آینده در گیلان برگزار می‌شود.

جشنواره برترین‌های اوقات فراغت در گیلان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد بابایی عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گیلان با اشاره به کسب رتبه نخست اداره کل ورزش و جوانان استان در امر اوقات جوانان اظهار کرد: امسال دستگاه‌های متولی مکلف هستند در بحث اوقات فراغت جوانان به پرتابل سازمان ورزش و جوانان ورود کنند.

وی با تاکید براینکه در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی باید برای جوانان برنامه داشته باشیم، افزود: زیرساخت‌ها برای ورود جوانان در عرصه سیاسی باید آماده شود.

بابایی از ارائه دستورالعمل اجرایی ازدواج و تحکیم خانواده به دستگاه‌های اجرایی گیلان خبر داد و تصریح کرد: کارگروه‌های ازدواج، مشاوره و امور پزشکی، فرهنگی و پژوهشی، خیران امر ازدواج و همچنین رسانه و ترویج امر ازدواج در استان تشکیل شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان به استقرار کمیته مصوبات ورزش و جوانان در این سازمان اشاره کرد و گفت: پیگیری مصوبات ورزش جوانان هنوز عملیاتی نشده و تغییرات در استانداری گیلان فعالیت‌ها را عقب انداخته است.

وی، استاندار را رئیس ستاد جوانان گیلان معرفی کرد و یادآور شد: ستاد جوانان تاکنون در 11 شهرستان تشکیل شده و فرمانداران جلسه‌های ستاد را برگزار کردند.

بابایی با بیان اینکه دبیرخانه ستاد جوانان در اداره کل ورزش و جوانان گیلان مستقر است، خاطرنشان کرد: بحث طلاق، ازدواج و تحکیم خانواده از موضوع‌های مهم ستاد جوانان است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی برای ثبت سازمان‌های مردم‌نهاد شد و بیان کرد: تعداد 118 سمن در حوزه ورزش گیلان به‌ثبت رسیده و 50 سمن اکنون فعال هستند.

*وام ازدواج جوانان از سامانه بانک مرکزی کنترل می‌شود

رئیس اداره امور شعب بانک ملی گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: تمام بانک‌ها موظف به پرداخت سهمیه‌های ثبت شده وام ازدواج در سامانه هستند.

سید مهدی طلوعی با اشاره به اینکه پرداخت وام ازدواج جوانان از سامانه بانک مرکزی کنترل می‌شود، افزود: به‌زودی شش بانک تسهیلات وام ازدواج جوانان را پرداخت می‌کنند.

وی از باز شدن سامانه پنج بانک از 48 ساعت آینده برای وام ازدواج جوانان خبر داد و گفت: سامانه ثبت وام ازدواج جوانان تمام بانک‌ها اکنون بسته است.

به گفته طلوعی، صد درصد مبالغ قرض‌الحسنه تمام بانک‌ها هزینه شده است.

انتهای پیام/84001/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول