اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی مطرح کرد

ضرورت تفاوت فضای آموزشی اوقات فراغت با فضای متداول آموزشی

استاندار خراسان‌رضوی گفت: فضای آموزشی حاکم بر برنامه‌های اوقات فراغت نباید صرفاً به صورت روش‌های متداول آموزشی و حضور در کلاس باشد.

ضرورت تفاوت فضای آموزشی اوقات فراغت با فضای متداول آموزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان‌رضوی اظهار کرد: جایگاه مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور اهمیت تصمیمات شورای آموزش و پرورش را به عنوان مرجعی سیاست‌گذار و برنامه‌ریز دوچندان می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم فعال‌تر شدن بیشتر کارگروه‌های تخصصی ذیل شورای آموزش و پرورش افزود: باید با تشکیل اتاق‌های فکر و مشارکت فکری کارشناسان باتجربه در این حوزه برای افزایش اثربخشی مصوبات شورا اقدام کرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با اشاره به نزدیک شدن به ایام تابستان و تعطیلی مدارس بر اجرایی شدن طرح جامع اوقات فراغت تأکید کرد و گفت: برای مدیریت بهینه اوقات فراغت دانش‌آموزان باید رویکردهایی مانند پرورش خلاقیت، آشنایی با فضای کسب و کار، بصیرت‌افزایی، انجام فعالیت‌های ورزشی و مهارت‌آموزی را اتخاذ کرد.

وی با تأکید بر فعالیت شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و همکاری و مشارکت تمام دستگاه‌ها در این زمینه بیان داشت: فضای آموزشی حاکم بر برنامه‌های اوقات فراغت نباید صرفاً به صورت روش‌های متداول آموزشی و حضور در کلاس باشد؛ بلکه باید از شیوه‌هایی چون استاد شاگردی، بازدیدهای میدانی و اردوهای علمی نیز استفاده کرد.

فروزان‌مهر تصریح کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان، مخاطب برنامه‌های این حوزه هستند؛ توجه به سلایق و نظرات آنها در برنامه‌ریزی‌ها ضروری است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای تغییر ارزش‌ها، به ویژه در نسل جوان اذعان داشت: درک اهمیت برنامه‌های حوزه اوقات فراغت از سوی تمام نهادهای مسئول و هم‌افزایی دستگاه‌ها برای اجرای مطلوب این برنامه‌ها موجب تبدیل اوقات فراغت تابستانی از تهدیدی احتمالی به فرصتی ارزشمند می‌شود.

استاندار خراسان‌رضوی، تقسیم کار دستگاه‌ها را در راستای افزایش هم‌افزایی آنان ضروری برشمرد و متذکر شد: باید از مشارکت مردم در راستای حسن اجرای برنامه‌های اوقات فراغت استفاده شود.

انتهای پیام/70004/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول