اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار:

موقعیت ترانزیتی شرق کشور قابلیت ایجاد درآمدی همپای نفت غرب کشور را دارد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: موقعیت ترانزیتی شرق کشور و بهره‌برداری از آن، قابلیت ایجاد درآمد همپای نفت غرب کشور را دارد.

موقعیت ترانزیتی شرق کشور قابلیت ایجاد درآمدی همپای نفت غرب کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد چابهار، مصطفی ملک‌زاده در دیدار با رضا جمشیدی معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان رضوی، راهکارهای فعال‌سازی و توسعه محور ترانزیتی شرق کشور را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: شرق ایران دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیار ارزشمند فرهنگی، اقتصادی و انسانی است، این خطه از کشور مساحتی به اندازه 55 درصد از خاک کشور و 70 درصد ذخایر معدنی را داراست.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار بیان داشت: منطقه آزاد چابهار دارای مزیت‌های فراوانی از جمله دسترسی به آب‌های آزاد و همچنین کوتاه‌ترین مسیر دسترسی به کشورهای آسیای میانه، افغانستان و آب‌های آزاد، بهترین مسیر اقتصادی ترانزیت کالا به افغانستان است.

ملک‌زاده ادامه داد: از اهداف و برنامه توسعه منطقه آزاد چابهار تبدیل این منطقه به کانون اصلی ترانزیت کالا در چارچوب توسعه محور شرق و همچنین احیای نقش آن در تجارت منطقه‌ای و تبدیل آن به پایگاه‌ها و انبار اصلی کالا برای صادرات مجدد است.

رضا جمشیدی معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان رضوی در این دیدار با اشاره به نقش استراتژیک بندر چابهار گفت: یکی از لازمه‌های فعال‌سازی محور شرق، ایجاد زیرساخت‌های مناسب است و راه‌اندازی راه‌آهن شمال و جنوب کمک شایانی به اقتصاد منطقه می‌کند و موجب استقرار امنیت و توسعه اشتغال و جلوگیری از مهاجرت می‌شود.

در این دیدار زمینه‌های گسترش همکاری بین منطقه آزاد چابهار و منطقه ویژه اقتصادی سرخس که در جنوبی‌ترین و شمالی‌ترین نقاط ترانزیتی محور شرق قرار دارند، مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار جمعی از مسئولان استان خراسان رضوی از جمله مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان و همچنین مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس حضور داشتند.

انتهای پیام/75002/ت/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول