اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات استان کردستان:

تمام ترانزیت غرب کشور از مرز باشماق مریوان انجام می‌شود

مدیرکل گمرکات استان کردستان به ظرفیت مرز باشماق مریوان در زمینه صادرات اشاره کرد و گفت: تمام ترانزیت غرب کشور از این مرز رسمی انجام می‌شود.

تمام ترانزیت غرب کشور از مرز باشماق مریوان انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد شهبازی  در دیدار اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج با استاندار و مدیران دستگاه‌های مرتبط با بحث صادرات اظهار کرد: در ماه گذشته تعداد هزار و 280 مورد ترانزیت به حجم استان اضافه شده است.

به گفته مدیرکل گمرکات استان کردستان، مشکلاتی در مرز وجود دارد که رفع آن نیاز به تعامل و همکاری بین مجموعه مستقر در مرز دارد.

شهبازی افزود: در تعطیلات نوروز امسال 36 هزار مسافر از مرز خارج شدند که در گمرکات علاوه بر تسهیل در روند خروج مسافران، کارهای تجاری هم انجام می‌شد.

وی در ادامه گفت: زمانی که بخشنامه‌ای مبنی بر انجام شدن مسائل صادرات در گمرک مرکز استان صادر شد، سراسر استان به سنندج هجوم آوردند که اگر چه کار صادر کنندگان با تاخیر انجام می‌شد اما یک مورد صادرات بجا نماند.

وی تصریح کرد: این مسئله منجر به افزایش 430 درصدی آیتم‌های گمرکی در گمرک سنندج شد.

مدیرکل گمرکات استان کردستان در ادامه به وضعیت نیروهای گمرکی در گمرکات استان اشاره کرد و گفت: هرچند 20 درصد نیروهای گمرک در مرز رسمی باشماق مریوان فنی هستند اما تاکنون مشکلی در ارتباط با صادرات و مبادلات مرزی پیش نیامده است.

شهبازی یادآور شد: با تعطیلی مرز سقز اقدامات مبادلات مرزی به سمت مرز رسمی سیرانبند گسیل یافت که متاسفانه با حجم کم نیروها کارها افزایش یافت به گونه‌ای که در آن مرز تنها 5 نفر از 18 نفر نیروی گمرک ارزیاب هستند.

وی در پایان گفت: کردستان همواره در آیتم‌های مختلف گمرکی از استان‌های آخر کشور بود اما در سال گذشته ما گمرک نمونه کشور شدیم و این افتخاری برای استان و به ویژه بخش خصوصی تولید و صادرکننده استان است.

انتهای پیام/79001/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول