اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قضایی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:

پرونده تعیین تکلیف نشده قاچاق کالا در کهگیلویه و بویر‌احمد نداریم

معاون قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با ارائه آماری از پرونده‌های مرتبط با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد: پرونده‌ای که در دادگستری این استان مرتبط با قاچاق کالا و ارز تشکیل شده باشد و تعیین تکلیف نشده باشد، وجود ندارد.

پرونده تعیین تکلیف نشده قاچاق کالا در کهگیلویه و بویر‌احمد نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل جلسه داد تا گزارشی از آخرین وضعیت پرونده‌های قاچاق این استان ارائه شود.

معاون قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست تعداد پرونده‌های در حال رسیدگی مرتبط با موضوع قاچاق را 21 مورد اعلام کرد و گفت:‌ به جز دو مورد از این پرونده‌ها بقیه مربوط به سال گذشته هستند.

رحیم آوند ادامه داد: از سال‌های قبل از 91 تنها یک پرونده قاچاق مربوط به سال 90 داریم که هم‌اینک در حال رسیدگی است.

وی با بیان اینکه در سال 92 تاکنون یک پرونده مرتبط با قاچاق کالا و ارز در دادگستری این استان تشکیل شد، افزود: عمده پرونده‌های قاچاق کالا در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل می‌شوند.

معاون قضایی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همچنین 21 پرونده قاچاق کالا نیز در این استان در مرحله اجرای حکم هستند که 13 مورد آن‌ها مربوط به شهر یاسوج، سه مورد مربوط به باشت، هفت مورد مربوط به گچساران و سه مورد نیز مربوط به شهرستان دنا است.

آوند، میزان جریمه‌های وصولی از صاحبان کالاهای قاچاق را بیش از یک میلیارد ریال اعلام کرد و ابراز داشت: این مبلغ وصول شده و به خزانه واریز شده است.

وی توضیح داد: تعدادی از افراد نیز به علت عدم توانایی در پرداخت جریمه‌ها روانه زندان شدند و برای عده‌ای نیز حکم جلب صادر شده است.

این مسئول قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با ارائه این آمار تأکید کرد: پرونده‌ای که در دادگستری این استان مرتبط با قاچاق کالا و ارز تشکیل شده باشد و تعیین تکلیف نشده باشد، وجود ندارد.

آوند در بخش پایانی صحبت‌هایش با اشاره به یک پرونده جنجالی با موضوع قاچاق سکه‌های 25، 50 و 100 دیناری کشور عراق تصریح کرد:‌ با استعلامی که از بانک مرکزی گرفته شد این سکه‌ها به هیچ عنوان ارز رایج نبوده و در واقع سکه‌های بی‌ارزشی بودند که با پایان رسیدگی، این پرونده نیز مختومه شد.

*در مبارزه با قاچاق کالا تعادل میان سخت‌گیری زیاد و بی‌ در و پیکر بودن مبادی حفظ شود

به گزارش فارس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست این استان را قاچاق‌خیز ندانست و اظهار کرد: به طور کلی در این استان دغدغه زیادی از این حیث نیست زیرا عمده موارد در این حوزه کالاهایی هستند که در سایر استان‌ها عوارض پرداخت کرده و از فیلترها رد شدند ولی به لحاظ قوانین قاچاق محسوب می‌شوند.

سید حسین صابری گفت:‌ یکی از مهم‌ترین مشکلات و موانع مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیاست‌های متناقضی است که از یک طرف به لحاظ شرایط کشور باید برای ورود برخی کالاها و اجناس به کشور تلاش کنیم و از طرفی نیز برای وارد نشدن یک جنس باید مبارزه کنیم که این یک "سهل ممتنع" است.

وی تأکید کرد: باید به دنبال روزی باشیم که چیزی به نام قاچاق و تقلب نباشد و بدون شک راه تحقق این آرزو توجه به مقوله آموزش و فرهنگ‌سازی است.

صابری ادامه داد: اگر فرهنگ مصرف ما اصلاح شود و استفاده از محصول و کالاهای خارجی برای ما عار و ننگ شود و در کنار این‌ها مصرف کالای داخلی و فرهنگ صرفه‌جویی را جا بیندازیم، مشکلات حوزه قاچاق کالا و ارز به حداقل می‌رسند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در مبارزه با قاچاق کالا باید تعادل میان سخت‌گیری زیاد و بی‌ در و پیکر بودن مبادی ورودی حفظ شود که نه نیاز کشور به برخی قطعات خارجی لطمه بخورد و نه بازار ما از جنس‌های بنجل خارجی پر شود.

انتهای پیام/82005/ش‌40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول