اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

96.5 درصد از داروهای مصرفی تولید داخلی است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گفت: طبق آماری که از وزارتخانه منتشر شده حدود 96.5 درصد از داروهای مصرفی ما تولید داخلی است و این داروها از کیفیتی بالا برخوردارند و قابل رقابت با کشورهای مهم تولید کننده دارو هستند.

96.5 درصد از داروهای مصرفی تولید داخلی است

غلامحسین صادقیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سئوال که چند درصد از داروهای موجود تولید داخلی دارند، افزود: طبق آماری که از وزارتخانه منتشر شده حدود 96.5 درصد از داروهای مصرفی ما تولید داخلی است و این داروها از کیفیتی بالا برخوردارند و قابل رقابت با کشورهای مهم تولید کننده دارو هستند.

وی ادامه داد: اما مواد اولیه‌ درصد کمی از این داروها از خارج وارد می‌شود که تولید آن متوقف شده و بنابراین با کمبود بعضی از داروها مواجه هستیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه داروهای بیماران خاص به صورت ماهیانه وارد استان می‌شود، اظهار کرد: داروهای بیماران خاص براساس سرانه تعداد بیماران وارد استان می‌شود و مشکل کمبود دارو برای بیماران خاص وجود ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در ارتباط با نبود سایر داروها ستاد توزیع دارو هر هفته با حضور شرکت‌های پخش دارویی با هدف تأمین به موقع دارو و عدالت در توزیع تشکیل می‌شود و توزیع دارو در استان را رصد می‌کند.

صادقیان در ادامه افزود: در استان ستاد توزیع دارو به صورت شبانه‌روزی با شماره تماس 1490 هدایت کننده مردم برای بحث دارو و کمبود داروهای خاص هستند.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا داروهای خارجی مشابه ایرانی دارند، ادامه داد: داروهای ایرانی مشابه خارجی دارند و می‌توانند بهترین جایگزین داروهای خارجی و حتی رقیب داروهای خارجی باشند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پایان در مورد غیر قانونی بودن داروهای چاقی و لاغری تاکید کرد: داروهایی که از داروخانه‌ها تهیه نمی‌شود شاید دارای پروانه تاسیس باشند، اما فاقد تأییدیه اداره بهداشت بوده و استاندارد نیستند و عوارض بدی برای بیمار دارد و باید از تهیه این داروها اجتناب کرد.

انتهای پیام/2301/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول